Pierwszy dodatek do AC: Shadows będzie miał nieco inny klimat niż podstawowe przygody Naoe i Yasuke
Dowiedzieliśmy się trochę nowego na temat dodatku Claws of Awaji do Assassin’s Creed: Shadows. Twórcy twierdzą, że będzie on odbiegał od „podstawki” zarówno pod względem klimatu, jak i taktyk stosowanych przez wrogów.

Już tylko dwa tygodnie dzielą nas od premiery Assassin's Creed: Shadows, czyli najnowszej odsłony bestsellerowej serii firmy Ubisoft. Debiut gry będzie jedynie początkiem jej historii, bo twórcy mają ambitne plany rozwoju produkcji.
Ich częścią jest pierwszy dodatek w postaci Claws of Awaji. Jonathan Dumont ze studia Ubisoft Quebec opowiedział trochę o tym, czego możemy się spodziewać po tym DLC.
- Fabularnie akcja Claws of Awaji będzie się toczyła po zakończeniu głównej kampanii z podstawowej wersji gry. DLC zaprojektowano jako kontynuację losów dwójki bohaterów AC: Shadows.
- Pod względem klimatu Claws of Awaji ma odbiegać od tego, co zaoferuje „podstawka”. Autorzy celują w niepokojącą atmosferę, przypominającą nieco horror.
- W DLC naszym głównym wrogiem będzie frakcja Sanzoku Ippa. Jej członkowie mają stosować inne taktyki niż wrogowie z podstawki, pod pewnymi względami przypominające te, które wykorzystywać będą sami gracze.
- Dumont stwierdził też, że rozwój popremierowy Assassin's Creed: Shadows będzie inny niż w przypadku AC Valhalla. Autorzy mają już dosyć sprecyzowane plany odnośnie do dodatków i początkowych eventów, a poza nimi zmiany w rozgrywce oraz nową zawartość mają w dużym stopniu ukształtować sugestie samych graczy.
Assassin's Creed: Shadows zmierza na PC oraz konsole Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Premiera ma nastąpić 20 marca tego roku. Gra zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
Osoby, które kupią AC Shadows w przedsprzedaży, otrzymają dodatek Claws of Awaji za darmo. Pozostali będą mogli go nabyć w momencie premiery rozszerzenia, która ma nastąpić jeszcze w tym roku.
- Oficjalna strona serii
- Po 6 godzinach w Asassins Creed Shadows wolałbym, żeby mapa była mniejsza, ale budowanie bazy zaskakuje

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
rafq4 Generał

[1] - Oj tak, chciałbym zobaczyć w AC nieco bardziej wymagający system walki i wrogów, którzy nie byliby kompletnymi idiotami, gdzie bijesz jednego, a reszta czeka, aż dostanie oklep. Ponad to fajnie byłoby, gdyby np podbijanie fortów, czy obozów było też bardziej wymagające - w poprzednich AC wywoływało uśmiech politowania, gdy wchodziło się do jakiejś twierdzy, a tam.. 10 NPC'ków do zbicia na krzyż. Chciałbym widzieć epickie podboje, gdzie np w fortach faktycznie mamy do czynienia z małą armią, a nie na w pół opustoszałą miejscówką, gdzie raz na jakiś czas przeplącze się jakiś wojak.
mohenjodaro Legend

A to nie było tak zawsze, że DLC do Asasynów skupiały się na ISU, zamiast podstawowej fabuły gry?
katai-iwa Legend
Gra nie wyszła, cholera wie, jak się sprzeda, a ci z dodatkami wyskakują.
Wronski Senator

Dobrze sie im odkleilo ze wydaja DLC to tego syfu...
Asasyn363 Senator

Niech oni lepiej wstrzymają oddech i czekają czy w ogóle będzie jak wydać zaplanowane DLC. Shadows jest dla nich być albo nie być. Jak ludzie naprawdę dotrzymają słowa i zbojkotują grę, a sprzedaż siądzie, to nikt o dodatkach nawet nie będzie myślał tylko o tym, że trzeba opuszczać biura.