Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2015, 16:39

autor: Kamil Zwijacz

Perception - horror z niewidomą bohaterką sfinansowany

Deweloperom ze studia The Deep End Games udało się zebrać nieco ponad 160 tys. dolarów na produkcję survival horroru Perception, w którym pokierujemy niewidomą kobietą. Produkcja ukaże się najpewniej w połowie przyszłego roku na komputerach PC.

Pod koniec maja deweloperzy ze studia The Deep End Games rozpoczęli w serwisie Kickstarter zbiórkę pieniędzy na ciekawy survival horror Perception. Akcja zakończyła się sukcesem, aczkolwiek lekko nie było. Mimo wszystko udało się pozyskać minimalną kwotę 150 tys. dolarów oraz dodatkowo zebrać kolejnych 12 tys. dolarów, dzięki czemu produkcja ukaże się w połowie przyszłego roku na komputerach PC. Niestety nie zebrano odpowiedniej kwoty, by sfinansować wersje gry na urządzenia wirtualnej rzeczywistości oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Na szczęście nie wszystko stracone, gdyż zapowiedziano już kontynuowanie zbiórki na oficjalnej stronie, więc niewykluczone, że finalnie tytuł pojawi się na większej liczbie platform sprzętowych.

Perception - horror z niewidomą bohaterką sfinansowany - ilustracja #1
Perception w skrócie:
  • Gatunek: survival horror
  • Deweloper: The Deep End Games
  • Platformy sprzętowe: komputery PC
  • Data premiery: połowa 2016 roku
  • Inne: gra sfinansowana w serwisie Kickstarter, gdzie udało się zebrać ponad 162 tys. dolarów

Perception wyróżniać ma się od innych horrorów przede wszystkim podopieczną. W produkcji wcielimy się bowiem w Cassie Thomton – dziewczynę, która udaje się do opuszczonej posiadłości. Nie trafia tam jednak przez przypadek, gdyż rezydencja dręczyła ją w nocnych koszmarach. Bohaterka postanawia więc rozwikłać zagadkę mrocznego domostwa. Problem w tym, że Cassie nie jest zwinną i zaprawioną w bojach heroską, lecz niewidomą kobietą, której właściwie jedynym atutem jest umiejętność „widzenia” dzięki echolokacji. Stukając w ziemię posiadaną laską, sprawimy, że dźwięk odbije się od wszystkich przeszkód, dając nam obraz pomieszczenia. Niestety wiążą się z tym pewne, dość poważne konsekwencje. Dom jest bowiem nawiedzony przez złego ducha, więc hałas może go do nas przyciągnąć.

Krótko pisząc, zapowiada się całkiem ciekawa produkcja. Samo studio The Deep End Games również nieźle rokuje, gdyż zostało ono założone przez doświadczonych deweloperów, którzy współtworzyli wcześniej takie hity jak BioShock, BioShock Infinite i Dead Space, więc doświadczenia w robieniu klimatycznych gier odmówić im nie można.