Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2018, 15:45

People Can Fly otworzyło dwa nowe studia

Pracownicy People Can Fly, którzy zasilą szeregi nowego brytyjskiego (Newcastle) i polskiego (Rzeszów) zespołu, pomogą w stworzeniu strzelanki, której wydaniem zajmie się firma Square Enix.

People Can Fly, czyli zespół, który dostarczył między innymi ciepło przyjęte FPS-y Painkiller oraz Bulletstorm, otworzyło dwa nowe studia. Zadaniem pracowników z brytyjskiego Newcastle i polskiego Rzeszowa będzie pomoc w stworzeniu FPS-a klasy AAA, którego wydanie weźmie na siebie firma Square Enix. Sebastian Wojciechowski, czyli prezes firmy, przekonuje w oficjalnym komunikacie, że obie ekipy będą niezależne od stacjonującego w Warszawie trzonu zespołu, pracując nad osobnymi elementami owej enigmatycznej produkcji.

W People Can Fly pracuje obecnie ponad sto pięćdziesiąt osób, jednak firma wciąż się rozrasta – zespół w Newcastle ma w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy liczyć około trzydziestu pracowników; już teraz poszukiwane są osoby, które miałyby zasilić szeregi poszczególnych ekip.

Painkiller był debiutancką produkcją People Can Fly, która pozwoliła polskiej ekipie zaistnieć w „wielkim świecie”. Później poszło już z górki. - People Can Fly otworzyło dwa nowe studia - wiadomość - 2018-05-15
Painkiller był debiutancką produkcją People Can Fly, która pozwoliła polskiej ekipie zaistnieć w „wielkim świecie”. Później poszło już z górki.

Rzeszowski zespół to na chwilę obecną trzydziestu deweloperów, którzy wcześniej pracowali dla CI Games nad takimi tytułami, jak Enemy Front czy seria Sniper: Ghost Warrior. Kiedy zarząd firmy podjął decyzję o przeprowadzeniu restrukturyzacji (i zwolnieniu części pracowników), People Can Fly „niezwłocznie” postanowiło przygarnąć do siebie zespół z Podkarpacia. Newcastle również nie zostało wybrane przypadkowo, gdyż mieszczą się tam siedziby takich firm, jak Ubisoft Reflections czy Sumo Digital; zresztą Polakom już teraz udało się przyciągnąć do siebie „byłych pracowników Ubisoftu i branżowych weteranów”.

People Can Fly zostało założone przez Andrzeja Poznańskiego, Michała Kosieradzkiego oraz Adriana Chmielarza w 2002 roku. Debiutanckim projektem studia był ciepło przyjęty Painkiller, który stanowił dla niego swoistą przepustkę do wielkiego świata – po nieudanej współpracy z THQ ekipa związała się z firmą Epic Games, dla której stworzyła pecetową konwersję pierwszego Gears of War; następnym jej dziełem opracowanym we współpracy z Epic Games był Bulletstorm, a kolejnym – Gears of War: Judgment. W 2012 roku studio zostało przejęte przez Epic Games (przez co jego szeregi opuścił między innymi Adrian Chmielarz, który założył The Astronauts) i na jakiś czas zmieniło nazwę na Epic Games Poland, by pod tym szyldem rozwijać silnik Unreal Engine oraz pracować nad rozmaitymi projektami firmy (mowa między innymi o Fortnite). Ostatecznie firmie udało się odzyskać niezależność w czerwcu 2015 roku, dzięki czemu mogła powrócić do dawnej nazwy i rozpocząć przygotowania do stworzenia dwóch tytułów; pierwszym z nich był wydany w 2017 roku Bulletstorm: Full Clip Edition, a kolejna to niezapowiedziany jeszcze projekt.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej