Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lipca 2020, 12:32

autor: Bartosz Świątek

Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0

Firma Nvidia poinformowała, że pecetowa wersja gry studia Kojima Productions – Death Stranding – otrzyma wsparcie dla technologii DLSS 2.0. Funkcja ma pozwolić na osiągnięcie świetnej wydajności na każdej karcie z serii Nvidia GeForce RTX.

Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0 - ilustracja #1
Death Stranding powinno działać płynnie na każdym GPU z serii RTX.

W SKRÓCIE:

  1. pecetowa wersja Death Stranding obsłuży DLSS 2.0;
  2. deweloperzy twierdzą, że po aktywowaniu funkcji będziemy mogli cieszyć się ponad stoma klatkami na sekundę w rozdzielczości 1440p lub 60 w 4K – na każdym GPU z serii RTX.

Firma Nvidia poinformowała w komunikacie prasowym, że pecetowa wersja Death Stranding otrzyma wsparcie dla technologii DLSS 2.0. Dzięki wykorzystaniu tej funkcji w przypadku każdej karty graficznej z serii Nvidia GeForce RTX możliwe ma być osiągnięcie ponad stu klatek animacji na sekundę w rozdzielczości 1440p (albo 60 kl/s w 4K).

Death Stranding zdobyła już reputację oszałamiającej wizualnie gry, ale technika Nvidia DLSS 2.0 pomoże uczynić debiut na PC czymś wyjątkowym. Dodatkowa wydajność, jaką zapewnia Nvidia DLSS 2.0 w Death Stranding, pozwala graczom uwolnić ogromny potencjał graficzny platformy PC, poprzez użycie bardziej szczegółowych ustawień grafiki oraz wyższych rozdzielczości. Daje to możliwość zrealizowania naszej wizji tego, jak ta gra powinna wyglądać – powiedział Akio Sakamoto, dyrektor ds. technologii w firmie Kojima Productions.

DLSS 2.0 jest poprawioną wersją technologii, która skaluje obraz z niższej rozdzielczości wykorzystując algorytm AI, by poprawić jego jakość (sztuczna inteligencja odtwarza szczegóły widoczne w wyższej „rozdziałce”). Umożliwia to znaczące poprawienie wydajności bez widocznej różnicy w poziomie detali (w niektórych wypadkach gry wyglądają nawet lepiej niż wówczas, gdy korzystamy z natywnej rozdzielczości).

Warto przypomnieć, że Death Stranding wykorzystuje silnik Decima stworzony przez studio Guerrilla Games – ten sam, który znalazł zastosowanie w Horizon: Zero Dawn. Kontrowersyjna produkcja dewelopera Hideo Kojimy zadebiutuje na „blaszakach” 14 lipca tego roku (od listopada 2019 r. jest dostępna na konsoli PlayStation 4).

  1. Death Stranding – strona oficjalna
  2. Death Stranding – poradnik
  3. Recenzja gry Death Stranding – co tu się odkojimowało?