Patch do Apex Legends z pierwszymi zmianami w balansie gry
Kolejna aktualizacja trafiła do Apex Legends. Nowy patch wprowadza pierwsze poprawki w balansie gry, osłabiając dwie popularne bronie. Ponadto Respawn Entertainment zapowiedziało kolejne zmiany w pierwszy sezonie gry, w tym wzmocnienie legend o największych gabarytach.

- Wingman: zmniejszono szybkostrzelność, celność przy strzale z biodra oraz bonus do obrażeń za strzał w głowę z modyfikacji Skullpiercer;
- Peacekeeper – zmniejszono bonus do obrażeń z modyfikacji Shotgun Bolt;
- Wingman i Peacekeeper rzadziej występują na mapach;
- bronie energetyczne oraz amunicja do nich pojawiają się częściej.
Studio Respawn Entertainment udostępniło kolejną aktualizację Apex Legends. Patch jest już dostępny na komputerach osobistych, Xboksie One oraz PlayStation 4 i wprowadza szereg poprawek do gry. Co najważniejsze, twórcy po raz pierwszy wprowadzili zmiany w balansie gry, aczkolwiek dość skromne. Deweloperzy nieco osłabili dwie bronie, które okazały się zbyt potężne w porównaniu z resztą dostępnego arsenału. Rewolwer Wingman strzela teraz nieco wolniej i jest mniej celny przy strzale z biodra. Ponadto zmniejszono bonus do obrażeń przy strzale w głowę przy korzystaniu z ulepszenia Skullpiercer. Nieco mniej oberwało się strzelbie Peacekeeper – twórcy ograniczyli się do zredukowania wzmocnienia za dodatek Shotgun Bolt. Obie zabawki będą też znacznie rzadziej pojawiać się na mapie – zamiast nich częściej znajdziemy bronie energetyczne oraz amunicję do nich. Na marginesie – sławny Mozambique wraz z niemal równie słabym P2020 nie doczekał się zmian, co ma wynikać z ich roli jako uzbrojenia na bardzo wczesnym etapie gry.
Jakkolwiek to wszystko w kwestii balansowania gry w najnowszym patchu, twórcy wypowiedzieli się też w bardzo palącej kwestii. Chodzi o hitboksy większych postaci: Caustica, Gibraltara i Pathfindera. O problemach z tym ostatnim pisaliśmy jakiś czas temu i już wtedy deweloperzy zapewnili, że są świadomi problemu. Jednak dopiero teraz zespół Respawn Entertainment zdecydował się przybliżyć swoją postawę. Studio przyznało (via Reddit), że trójka tych bohaterów jest rysą na poza tym – zdaniem zespołu – zbalansowanej rozgrywce, czego głównym powodem zdaje się być ich ponadprzeciętny rozmiar. Dlatego też podjęto decyzję o zmniejszeniu hitboksów tych legend, by lepiej odpowiadały ich modelom. Jeśli to okaże się niewystarczające i wielka trójka wciąż będzie na straconej pozycji w starciu z resztą obsady, będą rozważane kolejne wzmocnienia.

Chcesz pograć w drużynie? Poznać innych graczy? Być na bieżąco z nowościami? Wpadnij na naszą grupę APEX Legends [POLSKA]. Zapraszamy też do udziału w turnieju APEX Legends. Zbierz drużynę i powalcz o słuchawki SteelSeries.
Twórcy podkreślili też, że nie zamierzają osłabiać żadnej z legend tylko po to, by zrównać je mocą z najsłabszymi postaciami – ekipa preferuje wzmocnienie tych ostatnich. Nie znaczy to, że pierwszy sezon nie przyniesie pewnych modyfikacji, które nieco zmniejszą potencjał bojowy niektórych bohaterów. Wraith będzie musiała dłużej odczekać przed ponownym użyciem zdolności Przez otchłań (25 zamiast 20 sekund), a Bangalore będzie nieco wolniejszy po otrzymaniu obrażeń niż dotychczas. Nieco oberwie się też Lifeline, która nie będzie już mogła znaleźć zbroi i hełmów czwartego poziomu za pomocą Zrzutu zaopatrzenia. Natomiast wzmocnień doczekają się wspomniani wcześniej Caustic (pułapki o nieco większym zasięgu i mniejszym czasie odświeżenia zdolności) oraz Pathfinder (więcej sond na mapach, pozwalających na użycie Poufnych informacji).

To wszystko i wiele więcej ma pojawić się wraz z debiutem pierwszej przepustki sezonowej. Ostatnie pogłoski sugerowały, że otrzymamy ją w połowie miesiąca. Na razie Respawn Entertainment podkreśliło, że jeszcze nie może podzielić się szczegółami na temat nadchodzącego sezonu, jako że wciąż trwają prace nad dopięciem wszystkiego na ostatni guzik.
- Oficjalna strona gry Apex Legends
- Apex Legends – poradnik do gry
- Wszystko o Apex Legends
- 8 rzeczy, które Apex Legends robi lepiej niż PUBG i Fortnite
Więcej:Koniec z drogimi nożami w CS2? Valve dodało nową, kontrowersyjną metodę ich zdobywania

GRYOnline
Gracze
Steam
- patche i aktualizacje
- Respawn Entertainment
- sieciowe strzelanki
- battle royale
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Rumcykcyk Legend

Szkoda, że oberwało się moim ulubionym bronią aczkolwiek ostatnio przerzuciłem się na lekki karabin maszynowy który ze wszystkimi dodatkami robi niezłą siekę. Co do peacekeeper fajna broń i jak ktoś ma dobrego cela to potrafi położyć całą drużynę w mgnieniu oka. Zawsze ją szukałem po lądowaniu to jak na złość nie mogłem jej znaleźć, a teraz będzie jeszcze trudniej ale będzie przyjemność jak wyciągnę je ze zwłok przeciwnika.
pavlo0007 Pretorianin
Nerfa to Bloodhound powinien dostać i to jego WH.
FireJach Generał

ktos wgl uzywa broni energetycznych? Co to za nerf peacekeepera w czestotliwosci wystepowania. Bardzo mi sie nie podoba, gdyz i tak nie jest on zbyt czesto. Lepiej Scouta ograniczyc.
MattSolo45 Junior
Jak dla mnie powinni teraz iść w drogę optymalizacji gry i daniu m.in bibliotek
DX12 bo pod względem wydajności to tak średnio bym powiedział.