Patch 1.0.5 do AC Mirage pozwoli wyłączyć opcję grafiki, która irytowała graczy
Patch 1.0.5 do Assassin's Creed Mirage wkrótce pozwoli wyłączyć aberrację chromatyczną, która miała zapewnić większy realizm grafiki, lecz jedynie zirytowała graczy.
Ubisoft wreszcie wysłuchał graczy. Nadchodząca aktualizacja Assassin’s Creed: Mirage pozwoli wyłączyć opcję graficzną, na którą fani pomstowali od debiutu nowego „asasyna”.
Patch 1.0.5 pojawi się na wszystkich platformach: PC (do pobrania około 4,22 GB danych) i konsolach XOne (ok. 3,02 GB), PS4 (ok. 5,79 GB) XSX/S (ok. 3,54 GB) oraz PS5 (ok 2,83 GB). Uaktualnienie będzie dostępne, poczynając od 7 listopada od godziny 14:00 czasu polskiego.
Dla przypomnienia: na premierę Mirage gracze narzekali na rozmycie krawędzi obiektów w grze. Był to skutek niezbyt udanej implementacji tzw. aberracji chromatycznej. W teorii powinno to zwiększać realizm oprawy wizualnej, ale w tym przypadku efekt jest w najlepszym wypadku słaby, w najgorszym – odwraca uwagę gracza w trakcie zabawy.
Oczywiście szybko pojawiło się fanowskie rozwiązanie, ale gracze czekali na obiecaną oficjalną poprawkę. Aktualizacja 1.0.5 przyniesie zapowiadaną opcję wyłączenia aberracji chromatycznej, dostępną w menu ustawień graficznych.
Poza tym łatka wprowadzi rozmaite poprawki graficzne (efektów, animacji oraz kinowych scen), optymalizacji czy warstwy audio (odgłosów zwierząt), jak również w misjach i w interfejsie. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
- Recenzja Assassin’s Creed Mirage – najgorsza część serii
- Assassin’s Creed powinno wrócić do współczesności. Tego brakuje nowym częściom
- Assassin’s Creed Mirage – poradnik do gry
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Darkuss Pretorianin
[...]pozwoli wyłączyć aberrację chromatyczną, która miała zapewnić większy realizm grafiki
Oko ludzkie nie rejestruje takich zniekształceń jak aberracja chromatyczna, na poziomie do zauważenia.
Aberracja chromatyczna za to występuje w strych i kiepskich optycznie obiektywach, i jest powszechnie uważana za wadę, a nie zaletę. W nowszych obiektywach, ze średniej półki, występuje raczej na skraju pola widzenia obiektywu niż w jego centrum. Za to w nowych obiektywach z wysokiej półki cenowej, ta wada obiektywów jest praktycznie pomijalna nawet poza centrum pola widzenia obiektywu.
Zatem gdzie tu realizm w grafice?
Rozumiem, że gra może być stylizowana na film z lat 60-70, gdzie ziarno filmowe i aberracja chromatyczna mogą imitować pracę ówczesnej kamery, nadając obrazowi klimat z tamtych lat. Tyle że akcja tej gry nie jest z tej epoki, by coś takiego charakteryzować. Zatem o żadnym realizmie nie ma tutaj mowy, a jedynie o widzimisię twórców gry.
Wronski Senator
Ja aberacje chromatyczna uzylem w grze ktora robie w Unity, do horroru z kiepskim oswietleniem robi wrazenie.