Outlast - nowy pecetowy horror na kanwie popularności cyklu Amnesia

Założone przez weteranów z firm Ubisoft i Naughty Dog studio Red Barrels ujawniło swój pierwszy projekt. Okazał się nim być pierwszoosobowy pecetowy horror zatytułowany Outlast.

Adrian Werner

Studio Red Barrels zapowiedziało horror FPP Outlast - ilustracja #1

Gra Amnesia: Mroczny Obłęd na dobre rozkręciła modę na pierwszoosobowe horrory. Teraz serca miłośników wirtualnej grozy podbić chce studio Red Barrels, założone przez ludzi, którzy pracowali wcześniej nad takimi seriami jak Prince of Persia, Assassin’s Creed, Splinter Cell oraz Uncharted. Pierwszym projektem tego zespołu jest Outlast.

  1. Outlast – oficjalna strona gry

Akcja toczyć się będzie w Stanach Zjednoczonych. Fabuła opowie o losach zakładu dla obłąkanych, zlokalizowanego w stanie Kolorado. Przez długie lata budynek ten stał opuszczony, ale niedawno wykupiła go korporacja Murkoff, która otworzyła w tym miejscu ośrodek badawczy. Wcielimy się w dziennikarza imieniem Miles Upshur, który dostaje od dobrze poinformowanego źródła cynk, że w zakładzie dzieją się dziwne rzeczy. Chcąc odkryć prawdę włamuje się pewnej nocy do ośrodka i szybko odkrywa, że na miejscu przeprowadzane są nie tylko zakazane eksperymenty medyczne, ale również bluźniercze rytuały.

W Outlast akcja ukazana będzie z perspektywy pierwszej osoby. Autorzy chcą wywołać u graczy autentyczny strach i pomóc ma w tym fakt, że spotykani podczas kampanii wrogowie będą nie tylko bezwzględni, ale również bardzo inteligentni. W Red Barrels zatrudnieni są głównie ludzie, którzy wiele lat spędzili pracując dla wydawców nad dużymi projektami. Teraz jako studio niezależne chcą zaoferować podobną jakość wykonania, ale jednocześnie bez ograniczeń artystycznych, jakie narzucali ich wcześniejsi pracodawcy.

Outlast powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Gra ukaże się w przyszłym roku i sprzedawana będzie w dystrybucji elektronicznej.

Studio Red Barrels zapowiedziało horror FPP Outlast - ilustracja #2 Przyszły rok powinien okazać się okresem prawdziwych żniw dla fanów wirtualnego horroru. Poza Outlast premierę mają mieć takie produkcje jak Amnesia: A Machine for Pigs, Slender: The Arrival, Nevermind, Among The Sleep czy Gone Home. Wszystkie te tytuły skorzystają z perspektywy FPP, ale jednocześnie osadzą graczy w roli bohaterów ustępujących pod względem fizycznym swoim prześladowcom, przez co rozgrywka skoncentruje się raczej na unikaniu wrogów, niż szukaniu bezpośrednich konfrontacji z nimi.

Outlast

Outlast

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 4 września 2013

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

8.0

Gracze

9.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-10-18
12:46

claudespeed18 Legend

claudespeed18

co w tym strasznego? przypomina mi to FEAR, tylko bez karabinów, tak więc ucieczka :|

nie lubię uciekać, nie lubię skradać się i unikać zła.. ostatecznie skradać się aby zabić, ja musze zabić wszystko co złe w grze, potem jest spokój i swoboda :D

Komentarz: claudespeed18
2012-10-18
13:34

zanonimizowany758948 Generał

Wygląda bardzo interesująco, jednak obawiam się że może to być kopia Amnesii bez żadnych oryginalnych patentów. Obym się mylił.

Komentarz: zanonimizowany758948
2012-10-18
15:10

zanonimizowany540122 Generał

Dla mnie chyba aż za straszna.:(

Komentarz: zanonimizowany540122
2012-10-18
17:32

DogGhost Generał

DogGhost
👍

Zapowiada się świetnie patrząc po trailerze. Co prawda nie ma co oczekiwać zbytnich nowości, ale klimat niczego sobie. :)

Komentarz: DogGhost
2012-10-19
10:30

Murabura Generał

ciesze sie ze nie bedzie walki (bo wszystko na to wskazuje) a ucieczka. gdy wiemy ze wrogow mozna zabic to przestajemy sie ich bac. w Amnesia nie ma walki dlatego kazde spotkanie z potworem powoduje to ze odruchowo szukamy kryjowki lub uciekamy najszybciej jak sie da nie ogladajac sie za siebie (jesli to zrobimy to "wzdrygniecie" gwarantowane ;). w horrorze wywolanie poczucia zaszczucia i ciaglego napiecia to jest to. straszenie na "diabla z pudelka" to tania sztuczka, ktora naduzywana szybko nudzi.

Komentarz: Murabura

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl