Oto 9 zmian, dzięki którym walka w Gothic Remake będzie bardziej realistyczna. Twórcy wzięli sobie do serca krytykę fanów

Twórcy Gothic Remake zaprezentowali dziewięć zmian, które powinny uczynić walkę bardziej realistyczną i bardziej zbliżoną do tej z kultowej „jedynki”.

Hubert Śledziewski

Oto 9 zmian, dzięki którym walka w Gothic Remake będzie bardziej realistyczna. Twórcy wzięli sobie do serca krytykę fanów, źródło grafiki: THQ Nordic..
Oto 9 zmian, dzięki którym walka w Gothic Remake będzie bardziej realistyczna. Twórcy wzięli sobie do serca krytykę fanów Źródło: THQ Nordic..

Studio Alkimia Interactive przybliżyło zmiany, jakie zaimplementowało w ostatnim czasie w systemie walki Gothic Remake. Jeśli byliście na PGA 2025 i uważnie oglądaliście prezentowane tam materiały, z pewnością w jakimś stopniu zauważyliście je sami.

Część z nich była planowana od początku, inne zaś wprowadzono po otrzymaniu opinii od graczy. Twórcy przyznali, że mieli nadzieję na ukończenie mechaniki w okolicy targów gamescom 2025, ale tak się nie stało.

Deweloperzy postawili sobie prosty cel – uczynić walkę w Gothic Remake zbliżoną do tej z pierwowzoru, ale jednocześnie sprawić, by jak najlepiej oddawała faktyczne posługiwanie się poszczególnymi typami broni. Z każdym z nich powiązane są osobne animacje, dodatkowo zróżnicowane w zależności od poziomu mistrzostwa, z jakim Bezimienny włada danym orężem.

Jako że Alkimia Interactive postanowiło zobrazować każdą wprowadzoną zmianę krótkim filmem, pozwolę sobie przedstawić je w podobny sposób jak deweloper. Materiały prezentują sposób działania danego elementu w sierpniu i październiku 2025 roku.

Gothic Remake – zmiany w systemie walki

Przede wszystkim skrócono czas „narastania” animacji i wyeliminowano opóźnienie towarzyszące przechodzeniu z ruchu do ataku.

Kombinacje wyprowadzamy teraz poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku ataku, a nie dowolnego. W konsekwencji trzeba ich używać naprzemiennie, nie ograniczając się tylko do jednego.

Osiągając wyższy niż „niewyszkolony” poziom władania danym typem broni, będziemy mogli przerwać atak za pomocą uniku bądź bloku. Pozwoli to szybko zareagować na ruch przeciwnika, a być może nawet zamarkować cios, aby zachował się tak, jak chcemy.

Uniki można wykonywać podczas blokowania, co ułatwia zwiększanie dystansu od przeciwnika, nie opuszczając gardy.

Usprawniono pracę kamery, gdy zablokujemy ją na wybranym wrogu.

Usunięto kuriozalną animację ślizgania się stóp Bezimiennego podczas wyprowadzania ciosu – teraz widać, że bohater podnosi nogę, by zrobić wypad.

Dodano ataki kończące kombinacje, które mogą powalić wroga, dając nam czas na zadanie kolejnych razów, uleczenie się etc.

Ta ostatnia zmiana ma jednak drugie dno, bowiem teraz również przeciwnicy dysponują atakami, mogącymi powalić Bezimiennego.

Wreszcie dodano osobne animacje dla mistrzowskiego poziomu posługiwania się mieczami dwuręcznymi (wcześnie były takie same jak w przypadku „wyszkolonego” stopnia opanowania umiejętności).

Tych dziewięć zmian powinno poprawić ogólne wrażenia, jakie będą towarzyszyły walkom w Gothic Remake. Szkoda jednak, że Combat Demo, które twórcy przywieźli na gamescom 2025 czy PGA 2025, nie jest ogólnodostępne – wtedy gracze mogliby sprawdzić poprawki na własną rękę. Wszystko wskazuje na to, że zrobią to dopiero po premierze gry, zaplanowanej na pierwszy kwartał 2026 roku.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Gothic Remake

Gothic Remake

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: I kwartał 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
2509
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

2

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

„Świat nie jest gotowy na AI w grach”. Deweloperzy popierają bunt przeciwko sztucznej technologii, nawet jeśli sami korzystają z jej dobrodziejstw

Następny
„Świat nie jest gotowy na AI w grach”. Deweloperzy popierają bunt przeciwko sztucznej technologii, nawet jeśli sami korzystają z jej dobrodziejstw

Gracze strzelanki ARC Raiders zostali poddani „testowi na człowieczeństwo”. Jedna grupa wyróżnia się tak bardzo, że zniechęca do zadawania się z innymi

Poprzedni
Gracze strzelanki ARC Raiders zostali poddani „testowi na człowieczeństwo”. Jedna grupa wyróżnia się tak bardzo, że zniechęca do zadawania się z innymi

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl