Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2025, 20:57

autor: Adrian Werner

Original War: Sand of Siberia z ośmioma nowymi mapami i lepszym AI w trybie skirmish

Ostatnie tygodnie okazały się bardzo owocne dla fanów moda Sand of Siberia do Original War. Projekt otrzymał m.in. pokaźny zestaw map do potyczek PvP oraz poprawki trybu skirmish.

Źródło fot. SerpentOW.
i

Tydzień temu Original War obchodziło 24. urodziny. Fani tego RTS-a, których jest wielu także w Polsce, wciąż mogą liczyć na regularnie dostarczane porcje nowych wrażeń, za sprawą ciągle rozwijanego wielkiego moda Sand of Siberia. Wspominamy o tym projekcie, bo ostatnimi czasy zaszły w nim spore zmiany.

W tym miesiącu modyfikacja otrzymała cztery duże aktualizacje – 1.6.8, 1.6.9, 1.6.10 oraz 1.6.11, z których ostatnia ukazała się kilkanaście godzin temu. Przyniosły one wiele zmian.

  1. Dodano w sumie osiem nowych map do rozgrywek PvP.
  2. Wprowadzono znacznie lepsze AI do trybu skirmish.
  3. Poprawiono balans rozgrywki.
  4. Ulepszono interfejs trybu multiplayer, wprowadzając m.in. opcję tworzenia własnych avatarów.
  5. Nie zabrakło także licznych poprawek błędów.

Przypomnijmy, że celem Sand of Siberia jest gruntowne ulepszenie Original War. Projekt unowocześnia grafikę (dodając m.in. wsparcie dla wysokich rozdzielczości szerokoekranowych) i poprawia AI oraz usuwa masę błędów. Mocno rozbudowuje także zawartość gry – poza dodatkowymi mapami PvP oferuje dodatkową kampanię oraz nowe bronie, animacje i efekty dźwiękowe.

Początkowo mod zawierał świeże nowe kampanie – frakcji Ares i Rosji. Tę drugą usunięto jednak z powodu wielu problemów technicznych. Jej ulepszona wersja ma pojawić się w wersji 1.7 moda.

  1. Original War: Sand of Siberia – pobierz mod
  2. Sand of Siberia – oficjalna strona moda
  3. Takich strategii już nie ma. Prehistoria nigdy nie była tak wciągająca, jak w Original War

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej