Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 sierpnia 2012, 09:27

autor: Aver

Olbrzymie zmiany w Diablo III wraz z łatką 1.0.4. Blizzard wprowadza 100 dodatkowych poziomów mistrzowskich

Firma Blizzard zdecydowała się na wprowadzenie licznych zmian w grze Diablo III. Wraz z łatką 1.0.4 modyfikacjom uległ praktycznie każdy element gry. Najbardziej cieszy wprowadzenie dodatkowych 100 poziomów mistrzowskich.

Jutro w godzinach rannych zostanie wprowadzona w Europie łatka 1.0.4 do gry Diablo III firmy Blizzard. Z informacji publikowanych na oficjalnej stronie społecznościowej tytułu wynika, że nadchodzące zmiany są olbrzymie. Zamiarem twórców było zbalansowanie rozgrywki, jej uatrakcyjnienie, a także wyeliminowanie serii błędów.

Olbrzymie zmiany w Diablo III wraz z łatką 1.0.4. Blizzard wprowadza 100 dodatkowych poziomów mistrzowskich - ilustracja #1
Tyrael według koncepcji fana gry Ya Lee (źródło: oficjalna strona Diablo III)

Nieoficjalne informacje o patchu w języku angielskim (zajmujące dobre kilkadziesiąt stron) dostępne są na oficjalnym, amerykańskim forum gry. Jego wprowadzenie nastąpi podczas przerwy technicznej w środę, pomiędzy 5:00 rano a 15:00 po południu.

Podczas prac nad patchem 1.0.4 zespół twórców Diablo III z Jayem Wilsonem na czele przyjrzał się praktycznie każdemu elementowi gry. O zmianach w systemach rozgrywki pisaliśmy jakiś czas temu. W międzyczasie na stronie Diablo III pojawiły się informacje o modyfikacjach, jakim będą podlegać umiejętności poszczególnych klas – Barbarzyńcy, Czarownika, Mnicha, Łowcy demonów i Szamana. Mają one na celu uczynienie bardziej atrakcyjnymi dotychczas mało używanych zdolności. Firma Blizzard pragnie też ulepszyć system przedmiotów legendarnych, tak aby były one wyjątkowe i potężne zarazem. Rozbudowaniu ulegną niektóre opcje domu aukcyjnego (jak na przykład możliwość anulowania aukcji i zwiększenie dopuszczalnej liczby właściwości wyszukiwania z 3 do 6).

Jednak największą zmianą jest bez wątpienia wprowadzenie poziomów mistrzowskich. Mają one rozwiązać problemy związane z systemem bonusów do znajdowania magicznych przedmiotów oraz brakiem wyraźnego odzwierciedlenia postępów po osiągnięciu limitu leveli. Dzięki temu rozwiązaniu, gracze zyskają możliwość osiągnięcia dodatkowych 100 poziomów, co przypomina systemy obecne w innych grach (jak na przykład Battlefield 3).

Olbrzymie zmiany w Diablo III wraz z łatką 1.0.4. Blizzard wprowadza 100 dodatkowych poziomów mistrzowskich - ilustracja #2
Blizzard wprowadza do Diablo III 100 poziomów mistrzowskich

Zdobycie pierwszego poziomu mistrzowskiego ma zajmować tyle czasu, ile było wymagane na przejście z 59. na 60. level. Z każdym osiągniętym poziomem mistrzowskim zwiększą się atrybuty postaci oraz uzyskamy stałą premię do znajdowania przedmiotów magicznych i złota w wysokości 3 procent (łącznie można uzyskać 300 procent). Męstwo Nefalemów nadal zwiększać będzie szansę na ich uzyskanie o 15 procent, ale dodatkowo każdorazowo zwiększy o tę samą wartość liczbę uzyskiwanych punktów doświadczenia. Co dziesięć poziomów mistrzowskich, postępy gracza odzwierciedli specjalna ramka wokół portretu postaci. Łącznie czas potrzebny na zdobycie 100 poziomów mistrzowskich ma odpowiadać okresowi wymaganemu na osiągnięcie poziomu 99. w Diablo II.

Olbrzymie zmiany w Diablo III wraz z łatką 1.0.4. Blizzard wprowadza 100 dodatkowych poziomów mistrzowskich - ilustracja #3
Portret postaci wraz z postępem poziomów mistrzowskich

Łatka 1.0.4 jest pierwszą odpowiedzią firmy Blizzard na zarzuty o braku końcowej zawartości i stanowi częściowo realizację zapowiedzi prezesa studia, Mike’a Morheime’a, dotyczących szykowanych zmian w grze, o jakich wspominał w liście do społeczności graczy sprzed miesiąca. Czas pokaże, czy zmiany wprowadzone w gigantycznym patchu wyjdą Diablo III na dobre i przyciągną do niej osoby, które zaniechały gry w pierwszych tygodniach po premierze. Warto dodać, że w planach spółki z Irvine w Kalifornii wciąż pozostaje tryb PvP. Ma on się pojawić wraz z aktualizacją 1.1.

Diablo III zadebiutował na PC 15 maja 2012 roku. Szybko stał się najszybciej sprzedającą się grą w historii na tę platformę sprzętową, a w półtora miesiąca rozeszło się 10 milionów egzemplarzy produkcji. Pomimo licznych początkowych problemów, tytuł zebrał bardzo pozytywne recenzje i zyskał sobie liczne grono fanów.