Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 września 2016, 19:45

autor: Yossarian

Ogłoszono pakiet fabularny Leviathans do Stellaris, powstający we współpracy z twórcą Sunless Sea

Paradox Interactive, wydawca tegorocznej kosmicznej strategii Stellaris, ogłosił dzisiaj fabularny dodatek do tej produkcji. Rozszerzenie, noszące nazwę Leviathans Story Pack, ma wprowadzić sporo nowości i odświeżyć nieco oblicze gry. Dokładna data premiery nie została jeszcze podana.

Stellaris, wydana w bieżącym roku kosmiczna strategia od studia Paradox, doczeka się fabularnego rozszerzenia. Leviathan Story Pack ma przynieść szereg usprawnień mechanicznych, nowych dźwięków, muzyki, i wydarzeń losowych. Pojawić się także mają dodatkowe elementy kampanii wprowadzające wątki fabularne: Guardians i Wars in Heaven. Oprócz tego, świat gry zostanie wzbogacony o neutralną frakcję zamieszkującą posterunki zwane Enklawami.

W Wars in Heaven, gracze znajdą się pośrodku konfliktu dwóch Upadłych Imperiów, które postanawiają odkopać leciwe topory wojenne: decyzja o tym czy dołączyć do jednej ze stron, czy też spróbować osiągnąć w powstałym chaosie własne cele, należy do Was. Guardians to tajemnicze kosmiczne istoty, które pilnują pojedynczego punktu w całej galaktyce. Rozwikłanie ich tajemnicy może przynieść niespotykane korzyści, ale niesie też ze sobą wielkie ryzyko – "kto sieje wiatr" i tak dalej... Przedstawiciele Enklaw będą rozmieszczeni w kosmicznych posterunkach – niektórzy z nich za odpowiednią cenę podzielą się technologią lub surowcami; inni będą skłonni rozszerzyć flotę jako najemnicy.

Ponieważ Stellaris w podstawowej wersji jest pozbawione fabuły jako takiej, ogłoszenie dodatku tego typu jest bardzo miłą informacją. Tym bardziej, że w projekt zaangażowany jest Alexis Kennedy - pisarz, twórca gier i założyciel studia Failbetter Games, twórców Sunless Sea. Kennedy współpracuje z firmą Paradox tylko gościnnie, na potrzeby tego jednego DLC. Na jego blogu można przeczytać, że praca nad Stellaris (w którym nabił 75 godzin) była nie lada wyzwaniem, głównie dlatego, że brak jest w grze jakichkolwiek bohaterów, oraz ze względu na ograniczone możliwości przekazania historii – nie występują tu przecież dialogi i przerywniki filmowe; do dyspozycji pozostają tylko wyskakujące powiadomienia. Wyzwania te nie przeszkodziły mu jednak w opracowaniu pewnej (stosunkowo mrocznej) historii, którą będziemy mogli poznać po premierze dodatku. Kto wie, może nawet doczekamy się w Stellaris jakiejś cut-sceny?

Stellaris to gra z gatunku 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja, eksterminacja), należąca do tzw. Grand Strategy Games – gier strategicznych, w których zarządzamy państwem/cywilizacją na poziomie globalnym. W Stellaris do naszej dyspozycji oddano całe galaktyki czekające na odkrycie i skolonizowanie. Gra ukazała się 9 maja bieżącego roku i jak na razie otrzymała tylko jeden dodatek, wprowadzający nowy rodzaj cywilizacji – Plantoids Spicies Pack. Na temat daty premiery omawianego rozszerzenia Leviathan wiadomo tylko, że ma ukazać się jeszcze tej jesieni.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.