Wygląda na to, że początkowo ogromne zainteresowanie Borderlands 3 drastycznie spadło. Z rekordowej oglądalności na Twitchu w dniu premiery niewiele już pozostało. Czyżby graczom znudziła się już strzelanka od Gearbox?
Konrad Serafiński
46
Stare indiańskie porzekadło mówi, że prawdziwy hit na Twitchu poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale jak kończy (czy jakoś tak...). Niestety, wygląda na to, że Borderlands 3 nie jest aż takim hitem, na jaki wyglądało. Zaczęło się bardzo dobrze, od świetnej sprzedaży i bicia kolejnych rekordów popularności. Mimo wyraźnych problemów technicznych, o których informowali internauci, tytuł został dobrze odebrany przez graczy. Nie przeszkodził nawet fakt, że Borderlands 3 jest czasowym tytułem ekskluzywnym w uwielbianym przez wszystkich graczy sklepie Epic Games.
Produkcja szturmem zdobyła Twitcha, czego dowodem były kosmiczne słupki oglądalności. W dniu premiery Borderlands 3 osiągnęło rekordową liczbę 205 tysięcy widzów oglądających jednocześnie. Niestety, spadek ze szczytu okazał się bolesny. Teraz, czyli trzy tygodnie po premierze, hype na grę zdecydowanie ucichł. Serwis GitHyp podaje, że obecnie streamy ogląda „zaledwie” około 8 tysięcy użytkowników na godzinę. To spadek oglądalności o ponad 90% względem dnia premiery. Borderlands 3 wypadło nawet z listy top 20 najchętniej oglądanych gier.
Przypomnijmy, że w kwietniu 2020 roku Borderlands 3 trafi również na platformę Steam. Może wtedy nastąpi pewnego rodzaju ożywienie wokół produkcji Gearbox Software. Pomóc w wynikach oglądalności mogą również dodatki lub ewentualne nowe tryby. Szczegóły dotyczące endgame’u i rozwoju gry po premierze znajdziecie pod tym adresem.
Borderlands 3 trafiło do sprzedaży 13 września 2019 roku. Tytuł ukazał się na PC, Xboksie One oraz PlayStation 4.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
99