Oculus Rift będzie kosztował więcej niż 350 dolarów

Aby zakupić Oculus Rift, czyli urządzenie umożliwiające rozgrywkę w rzeczywistości wirtualnej, zdaniem Palmera Luckeya trzeba będzie głębiej sięgnąć do portfela – koszt gogli ma bowiem przekroczyć 350 dolarów.

futurebeat.pl

Maciej Żulpo

W wywiadzie udzielonym serwisowi roadtovr.com Palmer Luckey, założyciel spółki Oculus VR, wyznał, że koszt komercyjnej wersji Oculus Rifta przekroczy zapowiadane 350 dolarów. Cena ta miała według pierwotnych założeń stanowić złoty środek, oferując dostęp do nowoczesnej technologii i jednocześnie nie wymagając od nabywcy ogromnego wydatku. Jej zwiększenie wisiało jednak w powietrzu od jakiegoś czasu – kilka dni temu informowaliśmy Was, że zdaniem Brendana Iribe koszt Oculus Rifta wraz z dedykowanym komputerem zamknie się prawdopodobnie w 1500 dolarów, z czego sam pecet stanowić będzie 2/3 tej kwoty.

Rozwój Oculus Rifta trwa nieprzerwanie od 2014 roku. - Oculus Rift będzie kosztował więcej niż 350 dolarów - wiadomość - 2015-10-02
Rozwój Oculus Rifta trwa nieprzerwanie od 2014 roku.

Luckey decyzję o podwyżce uzasadnia pojawieniem się w urządzeniu wielu nowych (względem pierwszych udostępnionych prototypów, zwanych developer kitami) usprawnień i rozwiązań technologicznych. Jak tłumaczy, zwiększenie ceny nie wynika z pazerności, ale z dbałości o konsumenta:

Nie rozpatrujemy sprawy na zasadzie: „O, zaczynamy sprzedawać więcej, więc zarobimy jeszcze więcej!”, chodzi raczej o rezygnację z pewnych założeń kosztem innych; czy chcemy dążyć do jak najniższej ceny, oferując przez to zapewniający gorsze doświadczenie sprzęt? Czy wręcz przeciwnie – wychodzimy do ludzi i mówimy: „Wiecie, to pierwsze ogólnodostępne wydanie Oculusa, i będziemy szczerzy – zapewnia najlepsze doświadczenie pod słońcem, bo w kwestii jakości nie poszliśmy na żadne kompromisy”?

Szef firmy wyjaśnił również, że Oculus Rift korzysta z wielu elementów niedostępnych powszechnie na rynku (unikatowe soczewki, wyświetlacze czy algorytmy śledzące ruch), a zapewnienie najwyższej jakości urządzenia to jego największy priorytet:

Byłoby naprawdę nieciekawie, gdybyśmy wrzucili Oculusa na rynek, a reakcje ludzi brzmiałyby: „Ten Oculus Rift, to wiesz – niby jest w porządku, ale czegoś mu brakuje”. Wówczas stałoby się jasne, że gdyby cały sprzęt był trochę lepszy, gdyby soczewki były trochę bardziej dopieszczone, gdyby rozdzielczość była trochę większa, gdyby ekrany były trochę wydajniejsze, moglibyśmy zapewnić znacznie wspanialsze doświadczenie, żądając paru dodatkowych dolarów w zamian.

Gwarantował przy tym, że całkowity koszt nie powinien urosnąć zbyt mocno, choć na razie nie zdradził również ostatecznej kwoty, za którą Oculus Rifta będzie można nabyć. Poznamy ją zapewne niedługo, bo komercyjna premiera urządzenia zbliża się wielkimi krokami – zapowiadana jest na pierwszy kwartał 2016 roku. O szczegółach dotyczących jego przyszłości (obsługa gier, dodatkowe kontrolery) pisaliśmy w czerwcu.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
3
4
10
11
17
18
19
24
25
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-03-28
02:29

zanonimizowany146624 Legend

Przypadkowo trafiłem na ten temat i czytając go dochodzę do wniosku, że cena jest mimo wszystko niska na tle takiego HMZT'a i o ile gram do tej pory na nim w każdy istniejący tytuł, to technologicznie w porównaniu do takiego Rifta jest słaby, a do dziś okazyjnie możemy kupić T3 za grubo ponad 3 tysie. Dlatego uważam, że narzekanie na cenę to hipokryzja.

Komentarz: zanonimizowany146624
2015-10-05
04:42

Cyniczny Rewolwerowiec Senator

Nie rozumiem na czym polega wedlug ciebie podzial na gadzety i... nie-gadzety?

Kierownica z pedalami i H-shifterem to gadzet? HOTAS do symulatorow lotu to gadzet? TrackIR to gadzet? Oculus to dokladnie to samo - kontroler do gry. Unikalny tylko pod tym wzgledem ze laczy w sobie rowniez monitor i oszukuje mozg. Nikt go nie bedzie w kat rzucal tak samo jak nie rzucaja kierownic, joystickow, etc.

Komentarz: Cyniczny Rewolwerowiec
2015-10-04
19:55

Malaga Senator

tu chodzi raczej o współczynnik cena/fun.

Bo jeśli ma to być na tydzień zabawy i potem się kurzyć na półce to wówczas można mówić o chybionej inwestycji

Komentarz: Malaga
2015-10-04
19:45

Fett Legend

Fett

Jak opłacalne może być coś co w głównej mierze służy rozrywce :) Opłacalne może być kupienie edycji kolekcjonerskiej gry, którą później sprzedasz drożej.

Komentarz: Fett
2015-10-04
19:14

panZDZiCH Generał

panZDZiCH

Ramzes1911 -> Ale tu raczej nikt nie mówi o tym, że to 'nie jest tyle warte', chodzi bardziej o to czy zakup tej, jakby nie było, zabawki jest opłacalny.

Komentarz: panZDZiCH

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl