Tworzenie skomplikowanych modów do Obliviona może stać się jeszcze łatwiejsze. Fanowi udało się opracować skuteczną metodę.
Premiera zremasterowanego Obliviona, choć radosna, przyniosła przykre wieści dla społeczności moderów: Bethesda nie zamierza wprowadzać wsparcia dla modów w odświeżonej „czwórce”. Jest to o tyle szokujące, że produkcje studia słynęły wręcz z poszanowania dla fanowskich zmian, które niekiedy przyczyniały się do tworzenia całkowicie nowych tytułów. Niemniej gracze zawsze sobie poradzą – w końcu technologia im nie obca.
Autorem innowacyjnego (a przy okazji ratującego moderskie życia) pomysłu jest Time-Has-Come z Reddita. Teoretycznie ograniczenia silnika UE4SS – w połączeniu z brakiem wsparcia ze strony Bethesdy – uniemożliwiają tworzenie bardziej skomplikowanych projektów, takich jak nowe zaklęcia czy opcje dialogowe. Gracz znalazł jednak rozwiązanie, które znacznie ułatwi pracę.
Są nim dokładniej „ciche” powiadomienia. Moder wykorzystuje w swoich eksperymentach język oprogramowania Lua, który pozwala na przekazanie potrzebnych informacji w lewym górnym rogu ekranu, a następnie ukrycie ich – w ten sposób Time-Has-Come może kombinować z konkretnymi wydarzeniami w świecie Obliviona.
Dla przykładu, autor wpisu stworzył moda dodającego do gry zaklęcie Lewitacji – coś, co jeszcze niedawno znajdowało się w sferze niemożliwej do wykonania. Time-Has-Come wierzy, że wkrótce będziemy mogli tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane mody pokroju nowych mini-gier czy nawet zmian systemu doświadczenia.
Jesteście zainteresowani tworzeniem skomplikowanych modów do Obliviona? Dokładne instrukcje znajdziecie we wpisie na redditowym forum. Time-Has-Come oferuje dodatkowo alternatywną metodę z wykorzystaniem konsoli komend.
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.