Studio Starbreeze skasowało kooperacyjną grę na licencji Dungeons & Dragons. Decyzja pociągnie za sobą zwolnienia w studiu.
Ledwie wczoraj pisaliśmy o wielkich zwolnieniach w studiu Avalanche oraz redukcjach w firmie FunCom, a już dzisiaj musimy poinformować o kolejnych cięciach – tym razem w zespole Starbreeze.
Porzucenie tej gry to jedna z pierwszych dużych decyzji Adolfa Kristjanssona, który w marcu tego roku został nowym prezesem Starbreeze. Już wtedy ogłoszono, że jego głównym zadaniem będzie przywrócenie blasku marce PayDay po rozczarowującej trzeciej części.
Jak bardzo jest to potrzebne, pokazują wyniki aktywności cyklu na Steamie. Wczorajszy rekord PayDay 3 wyniósł raptem 1918 graczy bawiących się równocześnie. Gracze ani myślą za to porzucać drugiej części, bo w najgorętszym momencie wtorku w PayDay 2 grało 35 tys. osób jednocześnie.
Poza ratowaniem PayDay 3 i przeobrażeniem go w „nowoczesną grę-usługę”, Kristjansson chce również rozwijać markę poprzez ekspansję na nowe platformy sprzętowe oraz inne media. Ponadto, aby podreperować swoje finanse, Stabreeze będzie również pomagało innym deweloperom przy ich projektach.
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.