Najnowsze informacje sugerują, że PlayStation 5 Pro będzie wyposażone w procesory graficzne AMD RDNA 4 z ulepszonym Ray Tracingiem.
Spis treści:
Według najnowszych informacji, istnieje spore prawdopodobieństwo, że procesory graficzne AMD RDNA 4 z ulepszoną architekturą Ray Tracing pojawią się w PlayStation 5 Pro. Zaufany informator opisał, jakich zmian możemy się spodziewać.
Od dawna krążą informacje, że najnowsze procesory graficzne AMD RDNA 4 dostaną poważne ulepszenia i zmiany w obsłudze Ray Tracingu. GPU z ulepszonymi blokami RT ma zasilać karty graficzne Radeon RX 8000 oraz PlayStation 5 Pro, które mają trafić na rynek w przyszłym roku.
Kepler_L2, znany informator, udostępnił więcej informacji na temat oferowanych przez AMD zmian w Ray Tracingu. Był on jedną z pierwszych osób, jakie podawały dokładną specyfikację nadchodzącej konsoli Sony wraz z faktem, że PS5 Pro będzie korzystać z ulepszonych układów AMD z funkcjami RDNA 3 oraz RDNA 4.
Według Keplera, najważniejsze zmiany, które pojawią się w układach RDNA 4, obejmują:
Zmiany w procesorach graficznych AMD RDNA 4 mogą znacząco zwiększyć wydajność podczas korzystania z Ray Tracingu, co może być kluczowe dla rynku konsol. PlayStation 5 Pro skupi się na tej technologii ze względu na walkę z Microsoftem o jak największą wydajność i możliwości ich produktów.
Oczekuje się, że PlayStation 5 Pro znacząco zwiększy swoją wydajność i możliwości, jednak na konkretne testy i dane musimy czekać. Więcej informacji pojawi się prawdopodobnie na początku przyszłego roku, gdyż AMD planuje oficjalną prezentację na styczniowych targach CES w Las Vegas.

Autor: Andrzej Krzemiński
Do GRYOnline.pl dołączył w maju 2024 roku, rozpoczynając swoją przygodę z profesjonalnym pisaniem w dziale technologicznym. Jest miłośnikiem eksperymentalnego hip-hopu oraz książek psychologicznych i filozoficznych, które kolekcjonuje. W wieku 7 lat kuzyn wprowadził go w świat gier i od tego czasu nie może się od nich oderwać. W przeszłości spędzał długie godziny na grach multiplayer, takich jak League of Legends, Valorant i Rainbow Six: Siege. Obecnie skupia się na strategiach, produkcjach indie i j-RPG. Jest największym fanem japońskich gier, w szczególności twórczości studia Atlus z serią gier Persona na czele oraz gry Nier: Automata. W tym roku planuje rozpocząć studia na Uniwersytecie Jagiellońskim.