FSR 3.1 od AMD jest już dostępny. Jako pierwsze z technologii skorzystają gry Sony

AMD kontynuuje rozwój swojej technologii upscalingu FSR. Korporacja ogłosiła, że jest już gotowa wersja 3.1 i udostępniono ją w pięciu grach, a szósta czeka w kolejce. Wszystkie te tytuły mają ze sobą coś wspólnego.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

FSR 3.1 od AMD jest już dostępny. Jako pierwsze z technologii skorzystają gry Sony, źródło grafiki: YouTube: AMD; 2023.
FSR 3.1 od AMD jest już dostępny. Jako pierwsze z technologii skorzystają gry Sony Źródło: YouTube: AMD; 2023.

Jedną z największy zalet FSR-a od AMD jest fakt, że z technologii może korzystać każdy, bez względu na to, którego producenta kartę graficzną posiada. Dlatego informacja, że wersja 3.1 jest od wczoraj dostępna, w pięciu grach, może ucieszyć spore grono graczy. AMD udostępniło listę wspomnianych produkcji oraz wymieniło nowości, jakie wchodzą w ramach FSR-a 3.1 (vide AMD Community).

AMD w końcu udostępniło FSR-a 3.1

Jak ogłosiło AMD w swoim wczorajszym wpisie. FSR 3.1 jest dostępny od 27 czerwca w pięciu wybranych grach. Są nimi Horizon: Forbidden West Complete Edition, Ratchet & Clank: Rift Apart, Ghost of Tsushima Director's Cut, Spider-Man Remastered oraz Spider-Man: Miles Morales. Szóstym tytułem ujawnionym przez AMD jest God of War: Ragnarok.

Mamy więc do czynienia wyłącznie z tytułami Sony. Warto zwrócić uwagę na to, że każdy z nich, poza najnowszym God of War, jest dostępny na komputerach. Być może w pewien sposób AMD zdradza, iż wkrótce nowa przygoda Kratosa i Atreusa zostanie udostępniona także posiadaczom blaszaków, skoro przy produkcji jest dopisek „coming soon”.

Natomiast wśród zalet FSR-a 3.1 AMD wymieniło między innymi poprawę jakości upscalingu, co przejawia się poprzez zwiększenie stabilności obrazu oraz lepsze odwzorowywanie detali. Oprócz tego nowe generowanie klatek ma działać z innymi technologiami upscalingu, co brzmi ciekawie, ale pozostaje pytanie, jak to działa w praktyce.

Pojawiły się również nowości, które mają ułatwić pracę deweloperom. Między innymi nowe API FSR-a ma usprawnić przejście ze starszych wersji na nową, a także wprowadzono wsparcie dla Vulkana i Xbox Game Development Kit. Jak widać, FSR 3.1 powinien przysłużyć się zarówno graczom, jak i deweloperom, ponieważ nowa wersja oprogramowania ma być łatwiejsza w obsłudze i działać stabilniej.

Podobało się?

0

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Szef Ubisoftu nawołuje do potępiania ataków personalnych na pracowników i partnerów firmy

Następny
Szef Ubisoftu nawołuje do potępiania ataków personalnych na pracowników i partnerów firmy

Grafiki promujące wyprzedaże Steam zachwycają. Poznajcie artystkę, która je tworzy

Poprzedni
Grafiki promujące wyprzedaże Steam zachwycają. Poznajcie artystkę, która je tworzy

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl