Firma THQ Nordic udostępniła demo nowego Alone in the Dark i opublikowała obszerny materiał wideo z tego survival horroru.
Ten rok stoi powrotami klasycznych survival horrorów. Na rynku zadebiutowały już gry Dead Space i Resident Evil 4, a teraz wreszcie możemy przyjrzeć się bliżej nowemu Alone in the Dark, czyli rebootowi marki uznawanej za jeden z fundamentów tego gatunku.
Gra ukaże się 25 października tego roku na PC oraz konsolach Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Produkcja zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
Za fabułę gry odpowiada Mikael Hedberg, czyli autor scenariuszy do SOMA oraz serii Amnesia.
Nie musicie czekać do października, aby zagrać w nowe Alone in the Dark. Twórcy udostępnili bowiem demo w formie prologu.
Co ciekawe, demo nie stanowi wycinka gry, tylko odrębną krótką historię. W prologu wcielamy się w 11-letnią dziewczynkę imieniem Grace, która otrzymuje zadanie dostarczenia listu do ponurej rezydencji.
Wydając ten prolog, autorzy wrócili do tradycji serii – podobne demo, w postaci wydanego w 1993 roku Jack in the Dark, promowało drugą część serii. Tam również kierowaliśmy dziewczynką imieniem Grace, ale w fabuła była inna – obracała się wokół tajemniczego sklepu z zabawkami.

Korzenie gatunku survival horror
Są trzy produkcje, które można uznać za protoplastów gatunku survival horror. W 1989 roku firma Capcom wydała na 8-bitową konsolę NES grę Sweet Home. Zawierała ona większość podstawowych elementów gatunku, takich jak klimat grozy, rozwiązywanie zagadek, trudną walkę czy konieczność starannego gospodarowania zasobami. Była jednak produkcją RPG z turowym systemem walki. Resident Evil początkowo powstawało jako remake tej produkcji.
W tym samym roku studio Dynamix wydało na Commodore 64 grę science fiction Project Firestart. Znajdziemy tu praktycznie wszystkie elementy współczesnych survival horrorów, w tym zręcznościowe potyczki, ograniczoną amunicję, nacisk na ucieczkę przed wrogami i rozwiązywanie zagadek, a nie na walkę.
Wydane w 1992 roku Alone in the Dark wykorzystywało te same rozwiązania, ale dorzuciło do nich filmową prezentację i mocno rozbudowało zagadki, w praktyce tworząc wzorzec, z którego do dzisiaj korzysta cały gatunek. Sama nazwa kategorii narodziła się kilka lat później w kampanii marketingowj Resident Evil, które pod względem rozgrywki było wzorowane na AitD.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:Nowości na Steam. Wielkie święto fanów strategii i „Grand Theft Cthulhu”
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
10

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.