Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lipca 2025, 11:00

autor: Adrian Werner

Nowa wojskowa strzelanka rozgrywa się w gigantycznym otwartym świecie, w którym runda nigdy się nie kończy. Trailer ujawnia jednak poważny problem

Weterani PlanetSide 2 pracują nad nową sieciowa strzelanką z elementami MMORPG.

Źródło fot. Distinct Possibility
i

Lubimy, gdy twórcy sieciowych strzelanek próbują nietypowych rozwiązań. Takie właśnie podejście do gatunku ma studio Distinct Possibility, które zapowiedziało swój debiutancki projekt w postaci Reaper Actual.

Gra odrzuci tradycyjny dla sieciowych FPS-ów podział na rundy. Gracze będą bawili się w stałym wirtualnym świecie, mogąc dołączać do rywalizacji i opuszczać ją, kiedy tylko zechcą. Tym samym na każdym serwerze będzie toczyła się niekończąca się wojna.

Współczesny konflikt i dynamiczna rozgrywka

Akcja gry toczyć się będzie w czasach współczesnych na fikcyjnej wyspie Morova, targanej konfliktem zbrojnym między pięcioma frakcjami. Te grupy kontrolować będzie sztuczna inteligencja. Gracze natomiast wcielą się w najemników (tytułowych Żniwiarzy), którzy wykorzystają tę wojnę domową do zarobku.

Gracze otrzymają na wyspie własną bazę, z której będą następnie wyruszali na wyprawę do otwartego świata, aby wykonywać tam misje dla danej frakcji lub przeciwko niej. Będzie to produkcja PvPvE, więc pozwoli na walkę zarówno przeciwko innym graczom, jak i żołnierzom kierowanym przez sztuczną inteligencję.

System rządzący tym wszystkim ma być bardzo dynamiczny. Przykładowo: jeśli zaakceptujemy misję, w której naszym zadaniem będzie ochrona NPC-a, to gra wygeneruje równocześnie dla innych graczy misję jego zlikwidowania. W tym celu autorzy posłużą się generatywną AI.

  1. Bazując na przygotowanych przez autorów opisach, ma ona na żywo tworzyć zlecenia oraz twarze zleceniodawców.
  2. Natomiast modele samych żniwiarzy opracowano skanując aktorów w kostiumach. Każdy taki najemnik będzie unikalną postacią i gracze będą mogli ich kolekcjonować oraz rozwijać.

Skojarzenia z serią PlanetSide nasuwają się same

Pomysł gry łączącej FPS-a i MMORPG, rozgrywanej w wielkim otwartym świecie, może budzić skojarzenia z serią PlanetSide. Nie dzieje się to przypadkiem. Na czele Distinct Possibility stoją bowiem Matthew Higby oraz Tramell Ray Isaac. Pierwszy z nich był reżyserem kreatywnym PlanetSide 2, a drugi starszym reżyserem artystycznym.

Reaper Actual zmierza na pecety i dystrybuowany będzie przez serwisu Steam oraz Epic Games Store. Na razie twórcy nie są gotowi podać planowanej daty premiery. Ruszyły za to zapisy na play testy (via GameStar).

Wszystko to brzmi całkiem obiecująco. Niepokój wzbudził jednak fakt, że w zwiastunie pojawia się wzmianka wykorzystaniu Etherlink. To infrastruktura blockchain i gra wykorzysta w jakiś sposób kryptowaluty.

Na razie nie podano jednak szczegółów, więc gracze są sceptyczni odnośnie do monetyzacji, zwłaszcza że produkcja wykorzysta model free-to-play. Duże nadzieje związane z projektem mają za to inwestorzy, którzy w nowej rundzie inwestycyjnej wsparli autorów kwotą 30,5 mln dolarów.

  1. Reaper Actual na Steamie
  2. Zapisy na testy gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej