Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 maja 2025, 14:01

autor: Piotr Doroń

Nowa gra weterena GTA to „techniczny bałagan”. Przedpremierowe testy wskazują, że na premierę MindsEye jest jeszcze zbyt wcześnie

Do sieci trafiły pierwsze wrażenia z rozgrywki w MindsEye. Z ich podsumowania wyłania się obraz gry niedokończonej, pełnej błędów i niegotowej na premierę.

Źródło fot. Build A Rocket Boy
i

MindsEye, nowy projekt Lesliego Benziesa, byłego producenta Rockstar Games i jednego z kluczowych twórców serii Grand Theft Auto, miał wnieść świeżość do gatunku gier akcji.

Jednak pierwsze wrażenia dziennikarzy, twórców internetowych i insiderów, którzy mieli okazję sprawdzić aktualny build, są dalekie od optymizmu. Relacje z pokazów (podsumowane m.in. przez użytkowników serwisu X @SynthPotato i @videotechuk_) malują obraz gry pełnej problemów, a przecież premiera tuż-tuż – zaplanowano ją na 10 czerwca 2025 roku.

MindsEye ma być obecnie „technicznym bałaganem”, pełnym błędów i niedoróbek.

  1. Krytykowane jest „sztywne” i nieprzyjemne sterowanie pojazdami, a także sztuczna inteligencja przeciwników.
  2. Wrogowie niespecjalnie analizują sytuację i po prostu „biegną na gracza”.
  3. Niepokojące są też sugestie, że główne miasto, Red Rock City, jest w dużej mierze puste, a twórcy planują wypełnić je treścią dopiero po premierze.

Wnioski są jednoznaczne: większość osób, które miały kontakt z grą, sugeruje, że jej premiera powinna zostać opóźniona.

Nie wszystko wydaje się jednak kiepskie bądź fatalne. Chwalone są przerywniki filmowe – mają wyglądać świetnie i być dobrze zanimowane, co może sugerować duży nacisk na filmową narrację gry. Sama walka, choć pozbawiona głębi, została określona jako „w porządku” i rzekomo mocno przypomina systemy znane z serii GTA. Wiadomo też, że kampania fabularna ma trwać około 15 godzin. Poniżej zamieszczamy przykładowe wrażenia z gry, uwzględniające wiele ujęć z rozgrywki.

Ważnym elementem gry ma być „Arcadia” – tryb tworzenia zawartości. Dostępny (przynajmniej na premierę) tylko na PC, pozwoli graczom wchodzić przez portale do specjalnej przestrzeni, gdzie będą mogli budować własne misje i wyzwania na mapie gry.

Biorąc pod uwagę stan gry przedstawiony w zapowiedziach, data premiery wyznaczona na 10 czerwca wydaje się być zbyt wczesna. Opinie dziennikarzy rysują obraz tytułu, który potrzebuje jeszcze wielu miesięcy pracy. Wczoraj poznaliśmy wymagania sprzętowe MindsEye, a teraz pozostaje nam tylko czekać na nowe wieści od deweloperów ze studia Build A Rocket Boy.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej