Nowa gra weterena GTA to „techniczny bałagan”. Przedpremierowe testy wskazują, że na premierę MindsEye jest jeszcze zbyt wcześnie

Do sieci trafiły pierwsze wrażenia z rozgrywki w MindsEye. Z ich podsumowania wyłania się obraz gry niedokończonej, pełnej błędów i niegotowej na premierę.

Piotr Doroń

Nowa gra weterena GTA to „techniczny bałagan”. Przedpremierowe testy wskazują, że na premierę MindsEye jest jeszcze zbyt wcześnie, źródło grafiki: Build A Rocket Boy.
Nowa gra weterena GTA to „techniczny bałagan”. Przedpremierowe testy wskazują, że na premierę MindsEye jest jeszcze zbyt wcześnie Źródło: Build A Rocket Boy.

MindsEye, nowy projekt Lesliego Benziesa, byłego producenta Rockstar Games i jednego z kluczowych twórców serii Grand Theft Auto, miał wnieść świeżość do gatunku gier akcji.

Jednak pierwsze wrażenia dziennikarzy, twórców internetowych i insiderów, którzy mieli okazję sprawdzić aktualny build, są dalekie od optymizmu. Relacje z pokazów (podsumowane m.in. przez użytkowników serwisu X @SynthPotato i @videotechuk_) malują obraz gry pełnej problemów, a przecież premiera tuż-tuż – zaplanowano ją na 10 czerwca 2025 roku.

MindsEye ma być obecnie „technicznym bałaganem”, pełnym błędów i niedoróbek.

  1. Krytykowane jest „sztywne” i nieprzyjemne sterowanie pojazdami, a także sztuczna inteligencja przeciwników.
  2. Wrogowie niespecjalnie analizują sytuację i po prostu „biegną na gracza”.
  3. Niepokojące są też sugestie, że główne miasto, Red Rock City, jest w dużej mierze puste, a twórcy planują wypełnić je treścią dopiero po premierze.

Wnioski są jednoznaczne: większość osób, które miały kontakt z grą, sugeruje, że jej premiera powinna zostać opóźniona.

Nie wszystko wydaje się jednak kiepskie bądź fatalne. Chwalone są przerywniki filmowe – mają wyglądać świetnie i być dobrze zanimowane, co może sugerować duży nacisk na filmową narrację gry. Sama walka, choć pozbawiona głębi, została określona jako „w porządku” i rzekomo mocno przypomina systemy znane z serii GTA. Wiadomo też, że kampania fabularna ma trwać około 15 godzin. Poniżej zamieszczamy przykładowe wrażenia z gry, uwzględniające wiele ujęć z rozgrywki.

Ważnym elementem gry ma być „Arcadia” – tryb tworzenia zawartości. Dostępny (przynajmniej na premierę) tylko na PC, pozwoli graczom wchodzić przez portale do specjalnej przestrzeni, gdzie będą mogli budować własne misje i wyzwania na mapie gry.

Biorąc pod uwagę stan gry przedstawiony w zapowiedziach, data premiery wyznaczona na 10 czerwca wydaje się być zbyt wczesna. Opinie dziennikarzy rysują obraz tytułu, który potrzebuje jeszcze wielu miesięcy pracy. Wczoraj poznaliśmy wymagania sprzętowe MindsEye, a teraz pozostaje nam tylko czekać na nowe wieści od deweloperów ze studia Build A Rocket Boy.

MindsEye

MindsEye

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 czerwca 2025

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

3.2

Gracze

3.9

Steam

3.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-05-23
19:14

user7192389718 Legionista

Powinni to gówno anulować

Komentarz: user7192389718
2025-05-23
22:38

Herr Pietrus Legend

Herr Pietrus

Jednym słowem zapowiada się ciekawa gra z potencjałem, tradycyjnie już dzisiaj niedokończona w dniu premiery i w kiepskim bądź wręcz fatalnym stanie technicznym. Nie rozumiem zatem krytyki, bo takim np. Stalkerem 2 wszyscy się zachwycali. Znowu okazuje się, że duży może więcej dzięki pokaźnemu budżetowi przeznaczonemu na marketing.

Komentarz: Herr Pietrus
2025-05-24
02:15

Zalewany Konsul

Zalewany
😜

Brzmi jak typowy tytuł dużego wydawcy. Nie wiem gdzie problem.

Komentarz: Zalewany
2025-05-24
21:21

Kerdevstesa Konsul

Kerdevstesa
😂

90 % gier wydawanych na premierę ma ten problem.Zagram na premierę. Gorsze od Failguarda na 100 % nie bedzie.

Komentarz: Kerdevstesa
2025-05-26
22:37

baltazar1908 Generał

baltazar1908

opis brzmi ciekawie oby ten gameplay pokazany powyżej okazał się najskromniejszymi scenami gry, bo patrząc na niego to widzę night city z cyberpunka i puste Redfall.

Komentarz: baltazar1908

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl