Poznaliśmy datę premiery wersji 1.0 Eldegarde, czyli ekstrakcyjnej gry od weteranów World of Warcraft.
Dowiedzieliśmy się wreszcie, kiedy wczesny dostęp opuści Eldegarde, czyli ekstrakcyjna gra sieciowa opracowana przez byłych pracowników studia Blizzard Entertainment.
Eldegarde to sieciowa gra PvPvE typu ekstrakcyjnego, co oznacza, że zasady rozgrywki przypominają takie tuzy, jak Escape from Tarkov czy tegoroczne ARC Raiders. W tym przypadku mamy jednak do czynienia z grą w klimacie fantasy.
Gracze kierują w Eldegarde poszukiwaczami przygód, którzy zapuszczają się w niebezpieczne regiony (zarówno na powierzchni, jak i w podziemiach). Po zdobyciu łupów muszą się ewakuować z mapy, zanim zabiją ich potwory lub inni gracze. Możliwa jest samotna zabawa, jak i łączenie się z innymi graczami w drużyny. Obecnie w grze dostępny jest tylko tryb multiplayer, ale wersja 1.0 pozwoli także na zabawę bez udziału innych ludzi.
Pomiędzy wyprawami gracze wracają do miasta, gdzie kupują przedmioty oraz odpoczywają w tawernach. W toku rozgrywki mogą wybierać między wieloma klasami postaci wzorowanymi na tych z gier MMORPG. To nie dziwi, bo w Notorious Studios pracuje wielu weteranów Blizzarda. Szefem zespołu jest Chris Kaleiki, który był jednym z głównych projektantów World of Warcraft (odpowiadał tam m.in. za system PvP).
Eldegarde dostępne jest wyłącznie na PC i nie oferuje polskiej wersji językowej. Obecnie, w ramach zimowej wyprzedaży na Steamie, grę można kupić za 79,99 zł, czyli o 20% taniej niż wynosi cena standardowa. Oferta wygaśnie 5 stycznia.
Gra na Steamie ma 70% pozytywnych recenzji. Od debiutu we wczesnym dostępie odbiór produkcji wyraźnie się pogorszył (licząc opinie z ostatnich 30 dni tylko 62% chwali ten tytuł). Mocno spadły również wyniki aktywności – rekord minionego weekendu wyniósł raptem 82 graczy bawiących się równocześnie na Steamie. Twórcy bez wątpienia liczą więc, że zmiana tytułu oraz premiera wersji 1.0 odwrócą ten negatywny trend.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.