No Rest for the Wicked w końcu dostanie masę znaczących zmian. Otrzymaliśmy wgląd w szczegóły Patcha 1 [Aktualizacja: Hotfix 4.]

Twórcy No Rest for the Wicked przedstawili nowości zmierzające do gry w Patchu 1. Lista jest dość obszerna i znajdziemy na niej m.in. poziomy światów czy swobodną szybką podróż.

Marcin Bukowski

No Rest for the Wicked w końcu dostanie masę znaczących zmian. Otrzymaliśmy wgląd w szczegóły Patcha 1 [Aktualizacja: Hotfix 4.], źródło grafiki: Moon Studios.
No Rest for the Wicked w końcu dostanie masę znaczących zmian. Otrzymaliśmy wgląd w szczegóły Patcha 1 [Aktualizacja: Hotfix 4.] Źródło: Moon Studios.

Aktualizacja (25 maja, godz. 9:20)

Zanim doczekamy się zapowiadanego Patcha 1, do No Rest for the Wicked trafiają kolejne hotfixy, ulepszające doświadczenie po wydaniu dużej aktualizacji The Breach. Najnowszy z nich, oznaczony numerem 4., celuje w poprawę wydajności i usunięcie stutteringu towarzyszącego ładowaniu kolejnych obszarów. Przy okazji hotfix likwiduje też garść kolejnych błędów.

Oryginalna wiadomość (14 maja, godz. 10:42)

Thomas Mahler opublikował szczegółowe informacje na temat zawartości Patcha 1 do No Rest for the Wicked. Zadebiutuje on jakiś czas po wydaniu czwartego hotfixa i, jak się właśnie dowiedzieliśmy, nie znajdziemy w nim opisanego wczoraj systemu rolnictwa wzorowanego na Stardew Valley.

No Rest for the Wicked – zapowiedź Patcha 1

Poziomy światów

Pierwszą nowością będą poziomy światów, o których pisaliśmy jakiś czas temu. Jest to zasadniczo system poziomów trudności, który powstał po wewnętrznej rozmowie na temat przyczyn sukcesu Elden Ringa.

Twórcy chcą dać graczom możliwość wyboru poziomu, który wydaje się im odpowiedni. Powinno to sprawić, że gra będzie mniej karząca dla nowych osób, ale pozwoli jednocześnie zwiększyć wyzwanie dla doświadczonych graczy.

Runy

Twórcy zwrócili uwagę, że runy użytkowe (ang. Utility Runes) nie są zbyt często używane przez graczy, mimo iż są bardzo przydatne. Zostaną więc oni do tego zachęceni w następujące sposoby:

  1. domyślnie otrzymamy podstawową runę leczniczą;
  2. będziemy mogli wyposażyć do 4 run u Eleanor, które będą zawsze dostępne, niezależnie od używanej broni;
  3. kółko gestów zostanie przeniesione na kontrolerach pod przytrzymanie przycisku Select, a krótkie naciśnięcie nadal będzie otwierać mapę.

Darmowa szybka podróż

Od Patcha 1 będziemy mogli swobodnie korzystać z szybkiej podróży pomiędzy wszystkimi odblokowanymi Szeptami, a nie tylko do ostatniego odwiedzonego.

Wydobywanie klejnotów

Dodana zostanie możliwość usuwania klejnotów z broni u Eleanor. Pozwoli to na testowanie buildów bez obawy o zniszczenie wyposażenia.

Upadki

Obecnie w grze funkcjonuje pewna ochrona przed upadkiem przy wykonywaniu normalnych ataków wręcz. Nie działa ona jednak, gdy korzystamy z run. W Patchu 1 zostanie to zmienione. Dodatkowo zmniejszone zostaną obrażenia od upadków.

Poprawa walki na dystans

Gracze nie są zadowoleni z obecnego stanu walki dystansowej. Wszystko kosztuje punkty skupienia, więc i tak zmuszeni są do walki wręcz, by je odzyskać. W związku z tym wprowadzone zostaną następujące zmiany:

  1. podstawowe ataki dystansowe będą korzystać z wytrzymałości zamiast skupienia;
  2. dostosowane zostaną obrażenia i szybkość ataku, aby nie zabijać wrogów zanim będą miały szansę do nas podejść.

Pozostałe nowości

Wśród pozostałych nowości na liście znajdziemy:

  1. ulepszone informacje zwrotne przy parowaniu;
  2. zmniejszenie losowości łupów;
  3. więcej cotygodniowych zleceń;
  4. dodanie brakujących samouczków;
  5. usprawnienie zdobywania zasobów, by było mniej żmudne;
  6. opcjonalna zawartość pomiędzy lokacjami Sacrament a Nameless Pass;
  7. dywany pod skrzynie w domach z ikonami, ułatwiającymi zapamiętanie, co w nich jest.

Jak widzicie, Patch 1 zapowiada się na naprawdę spory, a większość zmian wynika bezpośrednio z opinii graczy. Nic więc dziwnego, że czytając komentarze, zdają się być oni zadowoleni z przedstawionej zawartości.

No Rest for the Wicked dostępne jest we wczesnym dostępie wyłącznie na PC. Gra oferuje polską wersję językową.

No Rest for the Wicked

No Rest for the Wicked

PC PlayStation Xbox
wczesny dostęp

Data wydania: 18 kwietnia 2024 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

5.7

Gracze

7.9

Steam

7.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-05-25
11:47

Marder Senator

Marder

Na bank.

Komentarz: Marder
2025-05-25
11:44

Marder Senator

Marder

Marv już miałem napisać żebyś nie krytykował bo zaraz pojawi się grabeck666 i będzie atakował że głupoty wypisujesz i... nie pomyliłem się :)

Komentarz: Marder
2025-05-25
11:24

Ohydny Czerwonodupny Pirat Generał

Ohydny Czerwonodupny Pirat
🤡

No Rest OF The Wicked - wy już nawet w nagłówku tytułu nie potraficie poprawnie wpisać?! Niech to ktoś poprawi

Komentarz: Ohydny Czerwonodupny Pirat
2025-05-16
06:23

John_Wild Senator

John_Wild
😉

grabeck666 Ok, dzięki za informacje. Wszystko co napisałeś o grze, bardzo mi odpowiada :) Cały czas wstrzymuje się z zakupem w myśl zasady "żadnego wczesnego dostępu". Ale już coraz trudniej się opierać :)

Komentarz: John_Wild
2025-05-16
03:24

grabeck666 Senator

Blokuje cię historia a nie level. Jak przelecisz przez krainy i nie będziesz robił sidequestów to równie dobrze grę możesz i na 10 lvlu przejść gdzie max jest 30. Ja jak pierwszy raz grałem to przeszedłem kampanię mając lvl 26-27 jakoś. Teraz miałem 23, w patchu który dodał drugie tyle contentu (dwie dodatkowe krainy, czyli cztery w totalu).

Co do grindowania to tak, generalnie tam gdzie nie byłeś od jakiegoś czasu (1,5h chyba), to ta okolica się resetuje. I surowce się odnawiają, skrzynki i mobki. Poza tym gra ma daily i weekly questy. Więc grindować możesz do bólu.
No i świat lvluje wraz z historią, ALE bardzo spoko to rozwiązali. Czyli każda kraina zawsze będzie miała inny sugerowany poziom. Czyli nawet jak skończysz grę to masz dalej najprostszą i najtrudniejszą.

Generalnie, od lat nie miałem gry, którą mógłbym ze szczerym sercem polecić tak jak mogę polecić NRftW. Idealne połączenie soulsów i h&s. Gdzie nie ma tego co mnie wkurza w soulsach i nie ma tego co mnie wkurza w h&s :D

Komentarz: grabeck666

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl