Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 maja 2025, 09:22

No Rest for the Wicked w końcu dostanie masę znaczących zmian. Otrzymaliśmy wgląd w szczegóły Patcha 1 [Aktualizacja: Hotfix 4.]

Twórcy No Rest for the Wicked przedstawili nowości zmierzające do gry w Patchu 1. Lista jest dość obszerna i znajdziemy na niej m.in. poziomy światów czy swobodną szybką podróż.

Źródło fot. Moon Studios
i

Aktualizacja (25 maja, godz. 9:20)

Zanim doczekamy się zapowiadanego Patcha 1, do No Rest for the Wicked trafiają kolejne hotfixy, ulepszające doświadczenie po wydaniu dużej aktualizacji The Breach. Najnowszy z nich, oznaczony numerem 4., celuje w poprawę wydajności i usunięcie stutteringu towarzyszącego ładowaniu kolejnych obszarów. Przy okazji hotfix likwiduje też garść kolejnych błędów.

Oryginalna wiadomość (14 maja, godz. 10:42)

Thomas Mahler opublikował szczegółowe informacje na temat zawartości Patcha 1 do No Rest for the Wicked. Zadebiutuje on jakiś czas po wydaniu czwartego hotfixa i, jak się właśnie dowiedzieliśmy, nie znajdziemy w nim opisanego wczoraj systemu rolnictwa wzorowanego na Stardew Valley.

No Rest for the Wicked – zapowiedź Patcha 1

Poziomy światów

Pierwszą nowością będą poziomy światów, o których pisaliśmy jakiś czas temu. Jest to zasadniczo system poziomów trudności, który powstał po wewnętrznej rozmowie na temat przyczyn sukcesu Elden Ringa.

Twórcy chcą dać graczom możliwość wyboru poziomu, który wydaje się im odpowiedni. Powinno to sprawić, że gra będzie mniej karząca dla nowych osób, ale pozwoli jednocześnie zwiększyć wyzwanie dla doświadczonych graczy.

Runy

Twórcy zwrócili uwagę, że runy użytkowe (ang. Utility Runes) nie są zbyt często używane przez graczy, mimo iż są bardzo przydatne. Zostaną więc oni do tego zachęceni w następujące sposoby:

  1. domyślnie otrzymamy podstawową runę leczniczą;
  2. będziemy mogli wyposażyć do 4 run u Eleanor, które będą zawsze dostępne, niezależnie od używanej broni;
  3. kółko gestów zostanie przeniesione na kontrolerach pod przytrzymanie przycisku Select, a krótkie naciśnięcie nadal będzie otwierać mapę.

Darmowa szybka podróż

Od Patcha 1 będziemy mogli swobodnie korzystać z szybkiej podróży pomiędzy wszystkimi odblokowanymi Szeptami, a nie tylko do ostatniego odwiedzonego.

Wydobywanie klejnotów

Dodana zostanie możliwość usuwania klejnotów z broni u Eleanor. Pozwoli to na testowanie buildów bez obawy o zniszczenie wyposażenia.

Upadki

Obecnie w grze funkcjonuje pewna ochrona przed upadkiem przy wykonywaniu normalnych ataków wręcz. Nie działa ona jednak, gdy korzystamy z run. W Patchu 1 zostanie to zmienione. Dodatkowo zmniejszone zostaną obrażenia od upadków.

Poprawa walki na dystans

Gracze nie są zadowoleni z obecnego stanu walki dystansowej. Wszystko kosztuje punkty skupienia, więc i tak zmuszeni są do walki wręcz, by je odzyskać. W związku z tym wprowadzone zostaną następujące zmiany:

  1. podstawowe ataki dystansowe będą korzystać z wytrzymałości zamiast skupienia;
  2. dostosowane zostaną obrażenia i szybkość ataku, aby nie zabijać wrogów zanim będą miały szansę do nas podejść.

Pozostałe nowości

Wśród pozostałych nowości na liście znajdziemy:

  1. ulepszone informacje zwrotne przy parowaniu;
  2. zmniejszenie losowości łupów;
  3. więcej cotygodniowych zleceń;
  4. dodanie brakujących samouczków;
  5. usprawnienie zdobywania zasobów, by było mniej żmudne;
  6. opcjonalna zawartość pomiędzy lokacjami Sacrament a Nameless Pass;
  7. dywany pod skrzynie w domach z ikonami, ułatwiającymi zapamiętanie, co w nich jest.

Jak widzicie, Patch 1 zapowiada się na naprawdę spory, a większość zmian wynika bezpośrednio z opinii graczy. Nic więc dziwnego, że czytając komentarze, zdają się być oni zadowoleni z przedstawionej zawartości.

No Rest for the Wicked dostępne jest we wczesnym dostępie wyłącznie na PC. Gra oferuje polską wersję językową.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej