Nissan pracuje nad specjalnym lakierem na upały. Już teraz potrafi obniżyć temperaturę karoserii o kilkanaście stopni
Nissan ogłosił wyprodukowanie rewolucyjnego lakieru samochodowego. Pochłania on mniej ciepła niż standardowy lakier, co pozwala obniżyć temperaturę wewnątrz pojazdu nawet o kilkanaście stopni Celsjusza.

Nissan ma plan, jak ulżyć jazdę samochodem kierowcom i przy okazji przyczynić się do ochrony środowiska. Firma ogłosiła stworzenie nowatorskiego lakieru, który pochłania mniej ciepła od jego standardowego odpowiednika. Samochody pokryte nowym typem farby trafiły już na pierwsze testy praktyczne, żeby zobaczyć, jak będą sobie radziły w warunkach naturalnych.
Lakier od Nissana obniży temperaturę wewnątrz samochodu
Na swoim oficjalnym kanale YouTube Nissan umieścił nagranie przybliżające działanie nowego lakieru. Stworzona substancja zawiera w sobie dwa rodzaje cząsteczek, które razem sprawiają, że temperatura samochodu powinna być mniejsza, niż przy wykorzystaniu zwykłego lakieru. Ich wykorzystanie było kluczowe w projekcie farby od japońskiej firmy.
Pierwszy typ cząsteczek odpowiada za odbijanie promieni bliskiej podczerwieni znajdujących się w promieniach słonecznych, które w pierwszej kolejności odpowiadają za produkowanie ciepła przez lakier samochodowy. Natomiast drugi rodzaj cząsteczek wytwarza fale elektromagnetyczne, przekierowujące odbite promienie w kierunku przestrzeni kosmicznej.
Wyniki testów laboratoryjnych, przedstawionych w nagraniu, pokazują, że nowy lakier Nissana obniża temperaturę samochodu nawet o kilkanaście stopni. Działanie farby ma zmniejszyć wykorzystanie klimatyzacji w pojazdach, co przyczyni się od ochrony środowiska, ponieważ samochody będą emitowały mniejsze ilości ciepłego powietrza.
Czy lakier radzi sobie podczas regularnego wielogodzinnego wystawienia na promienie słoneczne, dowiemy się wkrótce. Pierwsze samochody Nissana pokryte farbą trafiły na testy w porcie lotniczym Tokio-Haneda. Tam pracownicy regularnie poruszają się nimi po rozgrzanych płytach lotniska, co pozwoli Nissanowi zebrać dokładniejsze dane dotyczące działania lakieru.