„Nie ma powodu, by w nim być.” Housing w WoW-ie podoba się graczom, ale wielu chciałoby, aby miał większe znaczenie

Nowa mechanika w WoW-ie chyba nie sprawdza się tak, jak należy. Gracze średnio przyjęli to jak wygląda housing.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

1
„Nie ma powodu, by w nim być.” Housing w WoW-ie podoba się graczom, ale wielu chciałoby, aby miał większe znaczenie, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
„Nie ma powodu, by w nim być.” Housing w WoW-ie podoba się graczom, ale wielu chciałoby, aby miał większe znaczenie Źródło: Blizzard Entertainment.

W ramach powstającego rozszerzenia World of Warcraft: Midnight Blizzard postanowił uczynić kultowe MMORPG jeszcze bardziej immersyjnym, umożliwiając graczom zakup własnego domu. W ramach wczesnego dostępu gracze już teraz mogą zaopatrzyć się we własne cztery kąty, meblując je przy okazji wedle swojego życzenia.

Mechanika ta zachęca w teorii do częstszego spędzania czasu przy WoW-ie i wypoczynku we własnym lokum – jak to jednak wygląda w praktyce? Źle może i nie jest, jednak housingowi daleko do idealnego.

Sąsiedztwo, gdzie nikt nie powie „dzień dobry”

Z ostatniej dyskusji na Reddicie WoW-a możemy wywnioskować, że housing w obecnym stanie jest przede wszystkim niedopracowany… i nudny. Autor przytoczonego wpisu porównuje model rozgrywki Blizzarda do tego samego systemu w Falloucie 76, gdzie wirtualny dom umożliwia wiele innych czynności – w tym ćwiczenie i grę na instrumencie.

W tym świetle WoW wydaje się być wręcz „klaustrofobiczny” – zwłaszcza przy niewielkiej ilości przedmiotów użytkowych oraz oknach, zza których nie widzimy świata. Wisienką na tym gorzkim torcie jest nieistniejące sąsiedztwo, gdzie ze świecą szukać przyjaznej duszy. W tym wszystkim garrison wydaje się być bardziej przyjaznym miejscem.

Pomimo zajęcia większości domów nie widzę praktycznie nikogo w sąsiedztwie. Cztery dni temu spotkałem jedną osobę na rynku – zignorowała mnie, kiedy powiedziałem „dzień dobry”.

- yellowrainbird

Komentujący zgadzają się z podejściem autora do housingu, zaznaczając że źródło „martwego” sąsiedztwa może tkwić w Discordzie. Ponieważ większość grupek znajomych woli korzystać z osobnego komunikatora, mało kto zagląda na istniejący w grze czat – a to bądź co bądź zabija społeczny aspekt WoW-a. Jeszcze inni wskazują na sharding, czyli ograniczenie widoczności aktywnych graczy dla zwiększenia wydajności.

Discord zrujnował socjalizację, zabierając czat poza grę.

- WhereBaptizedDrowned

Jak wspominałem w innym poście, świat (tj. „world”) z World of Warcraft odebrano nam już dawno temu. Housing to tylko ponura przypominajka.

- ex0ll

Nie widuję już tych samych osób dzień po dniu. Przy każdym logowaniu pojawiają się losowi ludzie. Mam wrażenie, że to już nie jest „organiczna społeczność, z którą można się wymieniać”.

- Mirions

Oczywiście warto w tym wszystkim pamiętać, że dostępna wersja housingu to wciąż wczesny dostęp, dlatego Blizzard nie uwzględnił w niej wszystkich potencjalnych udogodnień. Komentujący wierzą, że sytuację może uratować chociażby planowany system zadań społecznościowych (znany jako Endeavors).

O tym czy housing rzeczywiście zostanie usprawniony (tudzież poprawiony) dowiemy się już 2 marca, kiedy rozszerzenie Midnight ujrzy światło dzienne w swojej pełnej okazałości.

World of Warcraft: Midnight

World of Warcraft: Midnight

PC
Data wydania: 2 marca 2026
World of Warcraft: Midnight - Encyklopedia Gier
Chcę zagrać

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Serwery nie dały rady przy garstce graczy. Nowa strzelanka MMO w klimatach STALKER-a zalicza bolesny start w Early Access

Następny
Serwery nie dały rady przy garstce graczy. Nowa strzelanka MMO w klimatach STALKER-a zalicza bolesny start w Early Access

Oscary zmierzają na YouTube. Już za kilka lat galę rozdania nagród Akademii obejrzymy za darmo w Internecie

Poprzedni
Oscary zmierzają na YouTube. Już za kilka lat galę rozdania nagród Akademii obejrzymy za darmo w Internecie

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl