Nie da się stworzyć GTA jednym przyciskiem, twierdzi prezes Take-Two, i studzi entuzjazm wokół sztucznej inteligencji

Prezes Take-Two Interactive stwierdził, że AI nie może być prawdziwie kreatywne i dlatego gry będą nadal potrzebowały ludzkich deweloperów.

Adrian Werner

Nie da się stworzyć GTA jednym przyciskiem, twierdzi prezes Take-Two, i studzi entuzjazm wokół sztucznej inteligencji, źródło grafiki: Rockstar Games.
Nie da się stworzyć GTA jednym przyciskiem, twierdzi prezes Take-Two, i studzi entuzjazm wokół sztucznej inteligencji Źródło: Rockstar Games.

Sztuczna inteligencja to obecnie najgorętszy temat branży technologicznej i gry nie są tutaj wyjątkiem. O opinie w tej kwestii często są więc pytani prezesi największych wydawców.

Najnowszym z nich jest szef Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, który podzielił się swoimi przemyśleniami podczas zorganizowanego przez CNBC wydarzenia Technology Executive Council Summit.

  1. Zelnick już wielokrotnie wypowiadał się w znacznie bardziej sceptycznym tonie o AI niż inni prezesi. Tym razem więc wpierw zapewnił, że nie jest ślepy na potencjał tej technologii, ale na razie wpływ sztucznej inteligencji na proces produkcji gier jest po prostu mocno ograniczony.
  2. Według Zelnicka są dwa główne powody takiego stanu rzeczy. Pierwszym są wątpliwości prawne. Przedsiębiorstwa AI są cały czas pozywane przez różne firmy z branży rozrywkowej oraz grupy reprezentujące posiadaczy praw intelektualnych i coraz częściej przegrywają te starcia. Prezes Take-Two nie chce naruszać cudzych praw, ale przy okazji chce także chronić swoje, a tutaj problemem jest to, że kreacje sztucznej inteligencji nie są chronione prawnie.
  3. Drugim powodem jest sama natura AI. Według Zelnicka sztuczna inteligencja jest ograniczona bazą danych, na której została wytrenowana i dlatego z natury rzeczy nie może wykazać się prawdziwą kreatywnością. Zamiast tego AI zawsze będzie jedynie patrzyło w tył, bo bazuje na danych z przeszłości. Tych danych jest tak dużo, że w połączeniu z predyktywnym modelem działania, te sztuczne inteligencje mogą czasem stwarzać wrażenie wygenerowania czegoś nowego, ale zawsze będzie to mocno ograniczone z powodu sposobu, w jaki je opracowano.
  4. W najbliższej przyszłości nie będzie więc możliwe nakazanie sztucznej inteligencji, aby sama zrobiła grę pokroju Grand Theft Auto, a nawet jeśli kiedyś stanie się to możliwe, to rezultat nie będzie dobrą produkcją.

W efekcie Zelnick uważa, że AI stanie się przydatne jako narzędzie dla deweloperów, ale nie będzie ich w stanie zastąpić.

Grand Theft Auto VI

Grand Theft Auto VI

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 26 maja 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
2679
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Stranger Things 5 na epickim zwiastunie. Tak zapowiada się ostatnia przygoda w największym hicie sci-fi w historii Netflixa

Następny
Stranger Things 5 na epickim zwiastunie. Tak zapowiada się ostatnia przygoda w największym hicie sci-fi w historii Netflixa

Pocięli GTX 1080 Ti i połączą go z RTX 5070 Ti. To może być najlepszy procesor graficzny Nvidii wszech czasów

Poprzedni
Pocięli GTX 1080 Ti i połączą go z RTX 5070 Ti. To może być najlepszy procesor graficzny Nvidii wszech czasów

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl