Analizy pokazują, że Netflixa czekają spore straty
Popandemiczne czasy nie są łatwe dla Netfliksa. Najnowsze analizy wskazują, że w ciągu najbliższych miesięcy platforma może stracić nawet kilkaset tysięcy użytkowników. Jest to okazja dla konkurencji.

Firma analityczna Ampere Analysis opracowała raport, z którego wynika, że w 2023 roku Netfliksa czeka duże tąpnięcie w liczbie użytkowników. Usługa ma stracić około 200 tysięcy subskrybentów i zakłada się, że w 2022 roku utraciła około 500 tysięcy abonentów. Podane informacje dotyczą Wielkiej Brytanii, ale powody takiej sytuacji można odnieść także do innych rynków, ponieważ dotyczą kwestii ekonomicznych (via The Guardian).
Karty podarunkowe do Netflixa kupisz tutaj
Może Cię też zainteresować:
- Netflix dołuje, bo zmienia się na gorsze
- Jeśli Netflix wprowadzi reklamy, pójdę do konkurencji
- Nie mogę już tak oglądać Netflixa, czas na zmianę
Netflix straci użytkowników, ponieważ życie staje się coraz droższe
Globalnie Netflix zyskał w 2022 roku około 2,4 miliona nowych użytkowników, ale tempo wzrostu spowolniło odkąd końca dobiegły pandemiczne obostrzenia. Pogarszająca się sytuacja ekonomiczna może sprawić, że widzowie zaczną rezygnować z usługi, która należy do najdroższych na rynku, jeśli weźmiemy pod uwagę oglądanie programów w rozdzielczości 4K.
Rosnąca inflacja, a co za tym idzie, drożenie produktów pierwszej potrzeby ma być zdaniem Ampere Analysis podstawowym powodem odchodzenia od Netfliksa. W ciągu najbliższych miesięcy klienci będą decydowali się na oszczędności i rezygnowanie z mniej potrzebnych rzeczy. To ma jednak nie dotyczyć wszystkich usług VOD. Przewiduje się, że Disney+ wciąż będzie zyskiwał na sile i być może wzrost zostanie opłacony właśnie kosztem Netfliksa.
Ratunkiem ma być wprowadzony abonament z reklamami, który ma przekonać do pozostania osoby bardziej czułe na wzrosty cen, a należy przypomnieć, iż w Wielkiej Brytanii Netflix zdążył podnieść ceny aż dwukrotnie w ciągu 18 miesięcy. Według Ampere Analysis do 2027 roku strategia subskrypcji z reklamami poskutkuje wzrostem aż do 255 milionów użytkowników, gdzie pozostanie przy starym systemie abonamentowym przyniosłoby jedynie 246 miliony abonentów.
Prawdopodobnie podobne analizy Netflix wykonał wewnątrz firmy i dlatego między innymi w Polsce gigant nie zdecydował się jeszcze na wprowadzenie opłaty za współdzielenie konta. Taki ruch na pewno poskutkowałby masowym exodusem do tańszej konkurencji.
Jest duża szansa, że raport Ampere Analysis na 2023 rok będzie miał swoje przełożenie także na subskrybentów z kraju nad Wisłą. Inflacja w Polsce jest wyższa od tej w Wielkiej Brytanii i na razie nic nie zapowiada trendu spadkowego. Z drugiej strony Netflix w naszym kraju zyskał nowych klientów i zaliczał wzrosty oglądalności produkcji jako jeden z niewielu. Najbliższe miesiące pokażą, czy korporację faktycznie czeka kryzys także u nas.
Komentarze czytelników
Danerrr Pretorianin
Ostatnio dostałem dostęp i szczerze nie ma co oglądać, już bym wolał serwis z filmami tak powiedzmy od lat 80, również niezależne kino, europejskie mniejsze produkcje, nawet z wyłączeniem nowości .
Co znajdę coś ciekawego na filmwebie to tego netflixa nie ma w ofercie, a większość nowości to zabijacze czasu do harnasia.
Persecutor Legend

Get woke go broke :) akcje netflixa spadły prawie 400$ w ciut więcej niż rok :)
WolfDale Legend

Niech dalej tak szarżują z klientami, to jeszcze trochę i będą szorować po dnie.
zanonimizowany1264254 Konsul
W ogóle kilka godzin temu ogłoszono skasowanie serialu 1899. Kolejny na liście ich seriali, które miały pozytywny odbiór (może nie tak jak Dark, ale nadal), a i tak je anulowano : /
Jaya Generał
Jakby coraz mniej nowych fajnych rzeczy przybywa i nie chce się czekać na planowane inwestycje.
Współdzielenie kont - nowe zabezpieczenie łatwo raczej wyminąć posiadając np. skrzynkę na gmailu, ale dla wielu to jest dobry sygnał do obejrznia seriali z innych platform.
Zbliża się dla nich niż demograficzny, ale jak nie zbankrutują po drodze i będą mieli świeży, ciekawy repertuar to pojawi się nowy wyż. Tyle, że coraz ciężej o tani świeży dobrej jakości, bo popyt na seriale coraz większy, wraz z przybyciem nowych platform.