Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 marca 2022, 14:17

Netflix inwestuje 280 milionów złotych w produkcję gier; kupuje kolejne studio

Netflix kupuje drugie studio deweloperskie. To kolejny dowód na rosnące znaczenie gier w branży rozrywkowej.

Platforma Netflix, kojarzona przede wszystkim z filmami i serialami, kontynuuje swoje inwestycje w branżę gier. Fiński deweloper Next Games, tworzący gry mobilne, jest drugim studiem nabytym przez giganta VOD.

Transakcja opiewa na kwotę ponad 280 milionów złotych (65 milionów dolarów). Jej finalizacja zapowiadana jest na drugi kwartał tego roku.

Michael Verdu, wiceprezes działu gier w firmie Netflix, zapowiada, że:

Pomimo tego, że dopiero rozpoczynamy naszą działalność w branży gamingowej, jestem pewien, iż wraz z Next Games będziemy w stanie zbudować bibliotekę światowej klasy gier, które zachwycą członków naszej platformy na całym świecie.

Next Games ma doświadczenie w tworzeniu tytułów na licencji znanych seriali. Studio odpowiedzialne jest za Stranger Things: Puzzle Tales oraz The Walking Dead: No Man’s Land.

Netflix inwestuje 280 milionów złotych w produkcję gier; kupuje kolejne studio - ilustracja #1
Netflix Games funkcjonuje w aplikacji mobilnej od 2021 roku.

Pierwszym studiem zakupionym przez Netflixa było Night School Studio, mające w dorobku serię gier przygodowych Oxenfree.

Można powiedzieć, że przygoda Netflixa z grami rozpoczęła się w 2018 roku wraz ze specjalnym odcinkiem serialu Black Mirror. Bandersnatch porównywano do gier określanych jako interaktywne filmy, w których zadaniem gracza jest podejmowanie decyzji, a rozgrywka jako taka jest znacząco ograniczona. W założenia tego gatunku wpisuje się również Minecraft Story Mode studia Telltale.

To kolejna informacja zakupowa w 2022 roku. W przeciągu dwóch miesięcy dowiedzieliśmy się o planach zakupu Activision Blizzard przez Microsoft oraz Bungie przez Sony.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej