„Nakrzyczano na mnie w sklepie Apple, nigdy tego nie zapomnę”. Mimo demotywującej premiery, weteran Bethesdy twierdzi, że Fallout 76 to jego ulubiona gra

Jeden z twórców Fallouta 76, Jeff Gardiner, opowiedział o trudnej premierze gry i niezadowoleniu fanów, którego sam był ofiarą.

Kamil Kleszyk

„Nakrzyczano na mnie w sklepie Apple, nigdy tego nie zapomnę”. Mimo demotywującej premiery, weteran Bethesdy twierdzi, że Fallout 76 to jego ulubiona gra, źródło grafiki: Bethesda Softworks.
„Nakrzyczano na mnie w sklepie Apple, nigdy tego nie zapomnę”. Mimo demotywującej premiery, weteran Bethesdy twierdzi, że Fallout 76 to jego ulubiona gra Źródło: Bethesda Softworks.

Mimo że dzisiaj Fallout 76 cieszy się jako taką sympatią graczy, początki postapokaliptycznego RPG-a były bardzo trudne. Masa błędów i nietrafione aktualizacje sprawiły, że zarówno produkcja, jak i jej twórcy stali się obiektem frustracji fanów. Gracze do tego stopnia byli niezadowoleni z efektów pracy Bethesdy, że nie powstrzymywali się przed ubliżaniem deweloperom w miejscach publicznych.

Jeff Gardiner, który pełnił funkcję szefa projektu Fallouta 76, przywołał w niedawnym wywiadzie sytuację, kiedy to ktoś na niego nakrzyczał, gdy był na zakupach w sklepie Apple’a (via PCGamer).

Nakrzyczano na mnie w Apple Store, nigdy tego nie zapomnę […]. Praca nad grą-usługą wiąże się z dużym stresem, ponieważ ona po prostu nie ustaje – powiedział były już pracownik Bethesdy.

Deweloper nie zamierzał jednak się poddawać, ponieważ wierzył, że jego obowiązkiem jest nie tylko doprowadzenie produkcji do stanu, jakiego gracze oczekują, ale także sprawienie, by zaczęła się podobać samym twórcom.

Kiedy wypuszczasz grę, która jest tak krytykowana, zwłaszcza w zespole, mającym za sobą taki sukces, wewnętrzne morale są dwa razy gorsze. Moim zadaniem było więc sprawienie, by ludzie tworzący grę ją polubili – kontynuował.

Gardnier przyznał, że pozytywnym aspektem pracy nad grami-usługami jest to, że można nawiązać kontakt ze społecznością i wspólnie szukać rozwiązań problemów. Niezwykle ważna była współpraca z resztą zespołu. Deweloper pozostawał otwarty na propozycje ekipy i pozwalał jej członkom wprowadzać swoje pomysły w życie.

Słuchałem ich i pozwalałem im działać. Uważam, że to było naprawdę ważne, ponieważ właśnie to zobaczyliście w Wastelanders i później – dodał Gardnier, wspominając przełomową aktualizację, która wprowadziła m.in. postacie niezależne na tereny Appalachów.

Lata pracy Bethesdy nad Falloutem 76 wydały plon w postaci coraz lepszego odbioru przez graczy. Nastawiona na sieciową kooperację gra może się pochwalić 76% pozytywnych recenzji na Steamie. Produkcja stała się też ulubionym tytułem Gardniera.

To była bardzo wyjątkowa produkcja. I nadal jest. Ludzie zawsze pytają: „Jaka jest twoja ulubiona gra, nad którą pracowałeś?” Ponieważ Fallout 76 był tak trudnym projektem, a potem odniósł sukces, prawdopodobnie jest moją ulubioną grą – przyznał twórca.

Fallout 76

Fallout 76

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 listopada 2018

Informacje o Grze
4.5

GRYOnline

3.2

Gracze

7.3

Steam

5.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Larian przybliża 4 z 12 nowych podklas postaci w Baldur’s Gate 3, które wprowadzi Patch 8

Następny
Larian przybliża 4 z 12 nowych podklas postaci w Baldur’s Gate 3, które wprowadzi Patch 8

Popularny producent sprzętu gamingowego podał wąskie okno premiery GTA 6 na PC. Jeśli się potwierdzi, zagramy szybciej, niż się spodziewaliśmy

Poprzedni
Popularny producent sprzętu gamingowego podał wąskie okno premiery GTA 6 na PC. Jeśli się potwierdzi, zagramy szybciej, niż się spodziewaliśmy

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl