Najnowsze RTX-y wciąż mają problem z czarnym ekranem. Problem teraz jest związany z generatorem klatek i sterownikami w wersji 572.60
RTX-y z serii 50 wciąż mają sporo kłopotów. Według najnowszych doniesień problem czarnego ekranu nie został rozwiązany w ostatniej aktualizacji. Teraz nie działają gry z generatorem klatek.

Delikatnie mówiąc premiera najnowszych kart graficznych z serii RTX 50 do najlepszy nie należy. Nvidia boryka się w ostatnich tygodniach z masą problemów, związanych z ich świeżymi układami. Okazało się, że nowiutkie RTX-y nie obsługują 32-bitowego PhysX-a, co z kolei przyczynia się do tragicznej wydajności w wielu starszych tytułach. Inną usterką, która wydawała się być rozwiązana dotyczyła zjawiska czarnego ekranu. Jak się jednak okazało problem ten wciąż nęka pecetowych graczy. Teraz winowajcą ma być generator klatek?
Here we go again...
Nvidia w ostatniej aktualizacji 572.60 wyeliminowała błąd wywołujący czarny ekran, który był związany z DisplayPort, a także z BIOS-em. A tak się przynajmniej wydawało. Problem ten wrócił jak bumerang, ponieważ coraz więcej osób się skarży, że gry obsługujące Multi-Frame Generation (generator klatek) przestały działać. Dokładniej mówiąc, tytuły korzystające z MFG zawieszają się i wyświetlają owiany złą sławą czarny ekran. Sytuacji nie poprawia hotfix 572.65, który także wykazuje ten sam problem u części graczy (via Wccftech).
Ciężko na tę chwilę powiedzieć, co dokładnie jest problem. Być może usterka jest związana ze sposobem działania generatora klatek, jednak na tę chwilę to tylko domysły. Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu? Tak, ale może się ono nie spodobać wszystkim. Mianowicie można wycofać aktualizację. W poprzednich wersjach omawiana awaria pojawiała się znacznie rzadziej. Nie jest to rozwiązanie idealne, ale dla wielu użytkowników, to jedyna opcja, aby móc ogrywać tytuły.
Ta wpadka tuż przed premierą nowych Radeonów zdecydowanie nie jest Nvidii na rękę. Jeśli chodzi o samą usterkę, to zapewne w najbliższym czasie zieloni wydadzą koleją „łatkę”. Miejmy nadzieje, że wówczas ten problem zostanie definitywnie rozwiązany.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM