Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2017, 09:21

Nad Assassin's Creed nadal pracuje niemal tysiąc deweloperów

W rozmowie z serwisem VentureBeat dyrektor artystyczny Assassin's Creed Origins, Raphael Lacoste, ujawnił, że nad rozwojem serii nadal pracuje około 800-900 osób w różnych studiach Ubisoftu.

Można by podejrzewać, że po udanej premierze Assassin’s Creed Origins firma Ubisoft przerzuci większość pracujących dotychczas nad grą deweloperów do pomocy przy innych projektach. Francuski gigant najwidoczniej ceni sobie swoją szalenie popularną markę na tyle mocno, by nie odpuścić jej rozwoju nawet na chwilę. Jak ujawnił dyrektor artystyczny produkcji, Raphael Lacoste, przy cyklu Assassin’s Creed nadal pracuje niemal tysiąc osób.

  1. Recenzja gry Assassin’s Creed Origins – najlepsza gra w historii tej serii?
  2. Kompendium wiedzy o grze Assassin’s Creed Origins
Gigantyczny świat Assassin’s Creed Origins wymagał równie gigantycznych nakładów pracy. - Nad Assassin's Creed nadal pracuje niemal tysiąc deweloperów - wiadomość - 2017-12-18
Gigantyczny świat Assassin’s Creed Origins wymagał równie gigantycznych nakładów pracy.

Lacoste ujawnił tę informację w wywiadzie z serwisem VentureBeat podczas konferencji 2017 Montreal International Game Summit. Nie sprecyzował co prawda, czy ten wyjątkowo duży zespół rozwija wydane pod koniec października Origins, czy też rozpoczął już przygotowania do kolejnej odsłony cyklu, ale tak czy inaczej – liczby robią wrażenie. „Około 800 lub 900 deweloperów na całym świecie pracuje nad Assassin’s Creed, z czego około 300 w samym Montrealu” - wylicza Lacoste. „Sama strona artystyczna jest ogromna, to 200-300 osób. Zajmują się one animacjami, efektami, przerywnikami filmowymi, projektem i wyglądem lokacji oraz oświetleniem”.

Deweloper opowiedział też o skali prac Ubisoftu w przeciągu ostatnich czterech lat (tyle zajęło wyprodukowanie Origins). Lacoste wymienia studia, jakie pomagały przy tworzeniu najnowszej odsłony serii: „Mamy zespół w Singapurze, w francuskim Montpellier, w Szanghaju, w bułgarskiej Sofii”. Ścisła współpraca pomiędzy poszczególnymi gałęziami była nadzorowana przez szereg dyrektorów, którzy zapobiegali chaosowi podczas produkcji. Ale nawet pomimo zaangażowania tak ogromnych rzeszy ludzi, część masywnego świata Assassin’s Creed Origins i tak została wygenerowana proceduralnie. „Jeśli natrafisz na miasto, wioskę lub interesujący punkt, to każdy jego element jest zaprojektowany przez artystę zajmującego się lokacjami” - wyjaśnia Lacoste. „A na pustyni, w dżungli, na bagnach zastosowaliśmy narzędzia do generowania proceduralnego, ustalając wcześniej zasady rządzące danym miejscem”.

Projekt świata i miast w serii Assassin’s Creed raczej rzadko schodził poniżej naprawdę przyzwoitego poziomu, jednak Origins stanowi pod tym względem nową jakość. - Nad Assassin's Creed nadal pracuje niemal tysiąc deweloperów - wiadomość - 2017-12-18
Projekt świata i miast w serii Assassin’s Creed raczej rzadko schodził poniżej naprawdę przyzwoitego poziomu, jednak Origins stanowi pod tym względem nową jakość.

Takie uproszczenia nie powinny dziwić, bo skala świata w Origins jest naprawdę potężna. Jak określali to sami deweloperzy, mapa w grze jest mniej więcej tej samej wielkości, co Karaiby w Assassin’s Creed IV: Black Flag, ale w tamtym tytule sporą część zapełniały morza. Nakład pracy opłacił się – według wielu recenzentów to właśnie obszerny, piękny świat jest jedną z najmocniejszych stron Origins, uznawanej za najlepszą od lat odsłonę serii.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Assassin’s Creed Origins

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej