Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lutego 2022, 13:50

autor: Miriam Moszczyńska

Zarządzanie wioską w Bannerlord - fani znowu pokazali potęgę modów

Do Mount & Blade II: Bannerlord powstaje mod umożliwiający bardziej zaawansowane zarządzanie wioską. Gracze są pod wrażeniem pracy, którą moder włożył w projekt. Sugerują wręcz, aby stworzył własną wersję Bannerlorda.

Co prawda Mount & Blade II: Bannerlord wciąż znajduje się we wczesnym dostępie, lecz nietrudno zauważyć, że grę od zapomnienia ratują moderzy. Jednym z nich jest użytkownik Bloc, który na swoim kanale w serwisie YouTube udostępnił film, prezentujący wciąż dopracowywany projekt Village Management Mod.

Zarządzanie wioską rodem z gier strategicznych

Jeśli w Bannerlordzie czuliście, że opcji zarządzania osadami jest niewystarczająco rozbudowana, to Village Management Mod będzie spełnieniem Waszych marzeń. Dzięki projektowi, który znajduje się jeszcze w fazie prac, zyskacie możliwości, takie jak:

  1. mikrozarządzanie wioskami – projekt pozwala zwiększać lub zmniejszać wartość podatków, produkcję wojsk oraz siłę roboczą;
  2. podział wiosek według kierunków geograficznych – w każdej (północnej, południowej, zachodniej i wschodniej) części mapy można budować struktury. Tutaj Bloc wspomina, że specjalnie nie zmieniał produktów, jakie wytwarzane są w danych wioskach, ponieważ jest to zbyt skomplikowany system;
  3. budowa zamku – jest on widoczny na mapie kampanii i w momencie wjazdu do wioski. Zwiększa on bezpieczeństwo osady, utrudnia najazdy oraz wzmacnia milicję. Ikony zamków i ich modele są zależne od kultury. W grze nie napotkamy sytuacji, w których wybudowane z pomocą modyfikacji struktury będą różnić się architekturą od tych już obecnych w Bannerlordzie;
  4. władcy kontrolowani przez AI – mogą zarządzać wioskami w ten sam sposób, co gracz. To, jakie akcje mogą wykonać, zależy od ilości złota oraz wartości losowych. Mogą oni budować zamki tylko w wioskach, które są często najeżdżane;
  5. zbudowane struktury można również niszczyć. Jeśli graczowi odwidzi się jakiś zamek, może zrównać go z ziemią. Tyczy się to również budowli, które postawili wrogowie sterowani przez AI.

Warto tutaj wspomnieć, że TaleWorlds miało w planach wprowadzenie tych mechanik do gry, jednak zrezygnowało z tego ze względu na ich skomplikowanie. Zresztą sam Bloc w opisie filmu wspomina, że obecne w modzie UI wzorowane jest na oryginalnym projekcie TaleWorlds sprzed 7 lat.

„Mógłbyś stworzyć własną wersję gry”

Jak nietrudno się domyślić, tak ambitny projekt spotkał się z całkiem ciepłym przyjęciem. Pod filmem Bloca i na oficjalnym forum gry możemy znaleźć pozytywne opinie.

Wstyd dla TaleWorlds za porzucenie tego pomysłu, bo „jest zbyt skomplikowany”. Moderzy to MVP tej gry – napisał Alfonso M.

Poczekam, aż Bannerlord wyjdzie, a potem zainstaluję wszystkie mody Bloca i będę grał w taką wersję gry, jaka powinna istnieć od początku – napisał Ask.

Bloc poważnie, czy możesz zrobić kolejnego Bannerlorda, bo wygląda na to, że możesz udoskonalić tę grę, masz mnóstwo modów, które sprawiają, że gra jest znacznie lepsza. Ale modowanie też jest w porządku lol – napisał Danny5.

Oczywiście wśród społeczności pojawił się również głos bardziej sceptyczny. W końcu nie każdy chce mieć dostęp do rozbudowanego systemu zarządzania wioskami.

To jest piękno modów, gracze mają wybór, które zainstalować. Ja nie chcę ufortyfikowanych wiosek, wystarczą mi wieże strażnicze na obrzeżach – napisał archaicwarrior.

Opinie pokroju tej przytoczonej wyżej mogą sugerować, iż może to i lepiej, że TaleWorlds finalnie zrezygnowało z implementacji rozbudowanego systemu rozwoju wiosek. W końcu nie każdy jest zwolennikiem gier strategicznych, a serii Mount & Blade mimo wszystko bliżej do gatunku RPG. Chociaż fanom strategii do gustu może przypaść mod Crusader Blade.

Inne modyfikacje

Jeśli jesteście zainteresowani przeróbkami, które opracowali gracze, to sporo ciekawych propozycji znajdziecie w poradniku (dokładnie tutaj). W solucji zamieściliśmy również instrukcję, jak wgrać przeróbki do Bannerlorda.

Mogą Wam również spodobać się inne dzieła Bloca, którymi chwali się na kanale. Nie wszystkie z nich zostały udostępnione do pobrania, ale zdecydowanie warto się z nimi zapoznać.

Premiera pełnej wersji Mount & Blade 2: Bannerlord zaplanowana jest na drugi kwartał 2022 roku. Choć warto mieć na uwadze, że data może ulec zmianie, ponieważ ostatnie informacje w tej sprawie pojawiły się już jakiś czas temu. W produkcję studia TaleWorlds możecie zagrać na PC oraz Steam Decku, gdzie podobno działa świetnie.

  1. Strona Mount & Blade II: Bannerlord na Steamie
  2. Oficjalna strona TaleWorlds