Fani Baldur’s Gate 3 pobrali już z oficjalnej strony ponad 100 mln modów. Jednak miłosnicy gry dopiero się rozkręcają, gdyż w tym roku zaczną debiutować pierwsze ambitne fanowskie kampanie.
We wrześniu ubiegłego roku Baldur’s Gate 3 otrzymało oficjalne narzędzia moderskie. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Studio Larian pochwaliło się, że od momentu premiery tej aktualizacji fani z oficjalnej strony oraz serwisu mod.io pobrali różnorodne modyfikacje już ponad 100 mln razy.

Oficjalne narzędzia moderskie cieszą się więc dużą popularnością, pomimo tego, że są w rzeczywistości mocno ograniczone. Przede wszystkim nie pozwalają na tworzenie nowych kampanii, ale fani w ciągu kilku dni odblokowali taką opcję w edytorze. Niestety, brakuje tam szeregu kluczowych funkcji oraz dokumentacji.
Dlatego moderzy ostatnie miesiące spędzili na ulepszeniu narzędzi pozwalających na tworzenie nowych przygód i map, jak również opracowywaniu poradników. Efekty tego powinniśmy zobaczyć już wkrótce. Tak twierdzi przynajmniej Brandon Giles, który pracuje nad dwoma projektami.
Jeden z nich przywróci wyciętą zawartość z drugiego aktu kampanii, a drugi nazwany Forsaken przeniesie do BG3 region Tirisfal Glades z World of Warcraft. Giles uważa, że to właśnie w 2025 r. zaczną ukazywać się pierwsze rozbudowane fanowskie przygody.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.