Moderzy dodali nową lokację do Baldur's Gate 3. Kolejny etap w rozwoju wielkiego moda
Społeczność moderów Baldur’s Gate 3 nie próżnuje. Jednym z ciekawszych projektów jest Path to Menzoberranzan, który ma przenieść graczy do Athkatli i Menzoberranzanu. Twórcy zapowiadają nowe lokacje, rozbudowaną fabułę i unikalnych towarzyszy.

We wrześniu weszła siódma łatka do Baldur’s Gate 3 i od tego momentu moderskie szaleństwo nabrało tempa. Większość z nowo powstałych modów była oczywiście kosmetyczna, ale nie zabrakło bardziej ambitnych fanów, którzy od premiery gry marzyli o odwiedzeniu i odtworzeniu najbardziej kultowych lokacji Zapomnianych Krain.
Tak właśnie narodził się pomysł na projekt o nazwie Path to Menzoberranzan, którego akcja będzie rozgrywać się w Menzoberanzanie (znanym również jako Miasto Pająków, to także miejsce, z którego pochodzi Minthara) oraz Athkatli (miasto znane między innymi z Baldur’s Gate 2, wywodzi się stamtąd także czarodziej Lorroakan).
Projekt jest w przygotowaniu już od czterech miesięcy i stale posuwa się do przodu, a jego autor regularnie wrzuca na Reddita aktualizacje, które sugerują, że prace postępują i wizja może naprawdę stać się rzeczywistością (kto interesuje się modami od strony technicznej i produkcyjnej, ten wie, że fanowskie produkcje nie zawsze mają szczęście zaistnieć, głównie z powodu problemów natury organizacyjnej i pipeline’owej).
Tym razem Lotrich, pomysłodawca projektu, zaprezentował nam Promenadę Waukeen – główne targowisko Athkatli:
Kolejne etapy na drodze do sukcesu
Co dalej? Moderzy będą dalej pracować nad mapami, a także rozwijać fabułę moda. Jak zapowiada przywódca projektu, zespół ukończył już workflow dla scenarzystów i twórców map. Kiedy zakończą prace nad Promenadą, rozpocznie się proces integracji dialogów i fabuły. Społeczność projektowa stale się powiększa, w tej chwili trwa także nabór do zespołu scenarzystów.
Czego możemy spodziewać się po samej fabule? Twórcy obiecują rozbudowaną, wielowątkową przygodę, która rozpoczyna się, gdy Tav odnajduje tajemniczą skrzynię na ciele mrocznego elfa w miejscu katastrofy nautiloida. Skrzynia przeniesie bohatera do Athkatli, skąd będzie musiał jakoś powrócić. Składa się z następujących etapów fabularnych:
- Uwolnienie czarodzieja – drużyna wyrusza do Spellhold, by ocalić potężnego maga, który zna lokalizację artefaktu zdolnego wyleczyć ich z infekcji kijanką.
- Kradzież statku – by dostać się do artefaktu, bohaterowie muszą ukraść spelljammer z miasta drowów i przedostać się incognito do Menzoberranzanu.
- Odzyskanie zwoju – okazuje się, że były partner maga używa teraz zwoju jako nagrody w swoim nowym „arenowym terrorze”. Tav i reszta muszą przetrwać brutalne walki na arenie, aby zdobyć artefakt.
Trzymamy kciuki za powodzenie projektu, a o kolejnych etapach zaawansowania będziemy was informować na bieżąco. A tymczasem możecie dołączyć do Discordowej społeczności projektu, twórcy mają także kanał na YouTube i Bluesky. Kto z was chce wesprzeć projekt finansowo, może to z kolei zrobić na Patreonie.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic