Społeczność moderów Baldur’s Gate 3 nie próżnuje. Jednym z ciekawszych projektów jest Path to Menzoberranzan, który ma przenieść graczy do Athkatli i Menzoberranzanu. Twórcy zapowiadają nowe lokacje, rozbudowaną fabułę i unikalnych towarzyszy.
We wrześniu weszła siódma łatka do Baldur’s Gate 3 i od tego momentu moderskie szaleństwo nabrało tempa. Większość z nowo powstałych modów była oczywiście kosmetyczna, ale nie zabrakło bardziej ambitnych fanów, którzy od premiery gry marzyli o odwiedzeniu i odtworzeniu najbardziej kultowych lokacji Zapomnianych Krain.
Tak właśnie narodził się pomysł na projekt o nazwie Path to Menzoberranzan, którego akcja będzie rozgrywać się w Menzoberanzanie (znanym również jako Miasto Pająków, to także miejsce, z którego pochodzi Minthara) oraz Athkatli (miasto znane między innymi z Baldur’s Gate 2, wywodzi się stamtąd także czarodziej Lorroakan).
Projekt jest w przygotowaniu już od czterech miesięcy i stale posuwa się do przodu, a jego autor regularnie wrzuca na Reddita aktualizacje, które sugerują, że prace postępują i wizja może naprawdę stać się rzeczywistością (kto interesuje się modami od strony technicznej i produkcyjnej, ten wie, że fanowskie produkcje nie zawsze mają szczęście zaistnieć, głównie z powodu problemów natury organizacyjnej i pipeline’owej).
Tym razem Lotrich, pomysłodawca projektu, zaprezentował nam Promenadę Waukeen – główne targowisko Athkatli:
Co dalej? Moderzy będą dalej pracować nad mapami, a także rozwijać fabułę moda. Jak zapowiada przywódca projektu, zespół ukończył już workflow dla scenarzystów i twórców map. Kiedy zakończą prace nad Promenadą, rozpocznie się proces integracji dialogów i fabuły. Społeczność projektowa stale się powiększa, w tej chwili trwa także nabór do zespołu scenarzystów.
Czego możemy spodziewać się po samej fabule? Twórcy obiecują rozbudowaną, wielowątkową przygodę, która rozpoczyna się, gdy Tav odnajduje tajemniczą skrzynię na ciele mrocznego elfa w miejscu katastrofy nautiloida. Skrzynia przeniesie bohatera do Athkatli, skąd będzie musiał jakoś powrócić. Składa się z następujących etapów fabularnych:
Trzymamy kciuki za powodzenie projektu, a o kolejnych etapach zaawansowania będziemy was informować na bieżąco. A tymczasem możecie dołączyć do Discordowej społeczności projektu, twórcy mają także kanał na YouTube i Bluesky. Kto z was chce wesprzeć projekt finansowo, może to z kolei zrobić na Patreonie.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.