Model zniszczeń nowej generacji od BeamNG - nowe screeny i film
Zespół BeamNG, pracujący nad niezwykle realistycznym modelem zniszczeń, przedstawił materiały poświadczające postęp w tworzeniu silnika fizycznego nowej generacji. Film i screeny przedstawiają m.in. zderzenia samochodów i deformacje, którym ulegają uderzone przedmioty
Zespół BeamNG, którego celem jest stworzenie „realistycznego i dokładnego modelu zniszczeń”, przedstawił kolejne materiały z pracy nad nowym silnikiem fizycznym. Na zaprezentowanym filmie i screenach można obejrzeć m.in. realistyczne zderzenia samochodów, tłukące się szkło i przedmioty ulegające znacznym deformacjom. Wrażenie robią zniszczenia, których wielkość i rozległość jest uzależniona od siły uderzenia oraz masy samochodu, a także odpadające fragmenty karoserii przy szczególnie silnych kolizjach.
Oprócz tego podano informację, że silnik fizyczny zaprojektowany przez BeamNG korzysta z więcej niż jednego rdzenia. Dzięki temu może obsługiwać dużą liczbę samochodów i zderzeń jednocześnie, bez zauważalnego spadku liczby klatek.
Więcej:Torch od Ubisoftu pozwoli tworzyć realistyczny ogień i dym; zobacz próbkę
Komentarze czytelników
Sebo1020 Senator

Jak dla mnie ok ale sporo jeszcze brakuje, przez cały materiał miałem wrażenie ze owe auta SA zrobione z jakiegoś gumowego plastiku zwłaszcza maski, rozumiem takie akcje przy zderzakach ale żeby cały samochód tak się zachowywał to troszkę przesada
Bart2233 Senator

Azerath-->Za ten filmik odpowiadają ci sami ludzie :)
Azerath Senator

Bart2233 - masz rację. Teraz to sprawdziłem. W filmiku z mojego posta wspominają, że ten system zniszczeń czy fizyki samochodów będzie w CryEngine. W tym z newsa o tym nie wspominają. Stąd moja pomyłka. I tak swoją drogą, to niesamowite jak bardzo ten model zniszczeń rozwinęli biorąc pod uwagę, że w tym BeamNG pracuje dwóch programistów.
Velfrig Pretorianin

Trochę tak dziwnie faktycznie się te auta zachowują. Momentami ,,realnie", a za parę sekund jeszcze w tej samej chwili dzieją się jakieś kosmosy. Faktem jednak jest że przy obecnej technologii nie da się zrobić rzeczywistego systemu zniszczeń bo to by wymagało zbyt dużej dokładności, mnóstwo pracy ale przede wszystkim sprzętu który dałby radę wykonać symulację zachowania się cząsteczek względem siebie. Na bank idzie to w dobrym kierunku ale żeby z robienia kraks samochodowych powstał fajny silnik jeszcze długa droga.
Cziczaki Legend

"Faktem jednak jest że przy obecnej technologii nie da się zrobić rzeczywistego systemu zniszczeń bo to by wymagało zbyt dużej dokładności"
Da się to zrobić, ale jest to piekielnie trudne dla jedynie 2 informatyków, lecz gdyby się za taki projekt wzięła większa liczba osób to jest to wykonalne.
Co prawda 2 wypierdków też to może zrobić, ale dużo czasu im to zajmie, jeśli model zniszczen samochodów to ich pasja i to tego dążą, to już szybciej bo mogą się opierać na prawdziwych zderzeniach zarejestrowanych na video.