Torch od Ubisoftu pozwoli tworzyć realistyczny ogień i dym; zobacz próbkę
Ubisoft zaprezentował technologię Torch, która ma pozwolić na realistyczne odwzorowanie fizyki płynów i gazów. Nieprędko zobaczymy ją w grach, ale już teraz wygląda dość imponująco.

Ubisoft nie przestaje rozwijać technologii, które mają ułatwić jego studiom deweloperskim tworzenie gier, a nam zapewnić jak najlepsze wrażenia z rozgrywki – w tym przypadku wizualne. Dziś zaprezentował swoje najnowsze osiągnięcie w tym zakresie: Torch. Narzędzie to ma pozwolić na realistyczne odtworzenie fizyki płynów i gazów. Jeśli jesteście zainteresowani tym, jak wyglądają efekty jego zastosowania, to zachęcam do obejrzenia poniższego materiału.
Całość prezentuje się interesująco i robi bardzo dobre wrażenie. Na filmie zobaczyć możemy np. ogień rozchodzący się po płaskich powierzchniach dokładnie tak samo, jak robiłby to w rzeczywistości.
W założeniu Torch ma połączyć ze sobą dwie technologie generowania płynów i gazów. Taka hybryda ma pozwolić na uzyskanie realistycznego zachowania tych substancji. Jednocześnie całość jakoby nie będzie obciążać specjalnie komputerów, dzięki czemu stanie się bardziej ogólnodostępna.
Technologia Torch jest jeszcze na wczesnym etapie opracowywania, więc zapewne nie wcześniej za parę lat zobaczymy ją w praktyce, w nadchodzących produkcjach Ubisoftu. Dopiero wtedy przekonamy się, czy w grach prezentuje się ona równie dobrze co na powyższej wizualizacji.
Komentarze czytelników
T_Rieper Chorąży

Mogliby wykorzystać tę technologię np. w remake'u Far Cry 2, o ile takowy miałby kiedykolwiek powstać.
Cziczaki Legend

"Jeśli jesteście zainteresowani tym, jak wyglądają efekty jego zastosowania, to zachęcam do obejrzenia poniższego materiału."
Nie możecie dać normalnego linka? Współczesne przeglądarki nawet bez adbloka nie pokazują waszych reklam, a instalowanie internet explorera tylko i wyłącznie dla przeglądania GOLa jest nie warte miejsca na dysku.
ArtGenerator Chorąży
Nickim4ru - trudno się nie zgodzić. Efekty związane z ogniem w Far Cry 2 faktycznie robiły niesamowite wrażenie podobnie jak wcześniej genialna fizyka tegoż poprzednika.
zanonimizowany1255967 Generał
Taka symulacja gazów/płynów na GPU zawsze będzie zjadała cześć wydajności, czyli będzie ich mniej fps-ów po włączeniu
Chodzi więc o to żeby sprzęt był na tyle wydajny albo gra na tyle zoptymalizowana na konsolach żeby był zapas ponad te 60 lyb 30 fps na fizykę.
Tak samo PC master race muszą sobie uświadomić że coś za coś i więcej niż 144fps jest już niepotrzebne i dalej tylko podbija ego