Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 września 2021, 16:45

autor: Maycuzai

Mod do Morrowinda niebawem zaoferuje ponad 500 questów

Popularna modyfikacja do Morrowinda o nazwie Tamriel Rebuilt niebawem wzbogaci się o nowe rozszerzenie. Po jego premierze mod łącznie zaoferuje ponad 500 questów, a także doda do gry niedostępny wcześniej obszar.

Powstająca od ponad 16 lat modyfikacja do The Elder Scrolls III: Morrowind zatytułowana Tamriel Rebuilt wkrótce doczeka się nowego rozszerzenia o nazwie Dominions of Dust. Twórcy projektu obrali sobie za cel odtworzenie w grze całej krainy Morrowind (w podstawowej wersji gry i dodatkach dane nam było zwiedzić tylko jej część), bazując w zupełności na oficjalnym „lore” serii. Od ostatniej dużej aktualizacji moda, wprowadzającej region Aanthirin – o której pisaliśmy w tej wiadomości – minęły już przeszło dwa lata. Nadchodzące uaktualnienie doda kolejne tereny, położone bezpośrednio na zachód od Aanthirinu, a także wypełni je prawie 140 zróżnicowanymi misjami. Dla porównania, cała wydana do tej pory zawartość Tamriel Rebuilt obejmuje około 360 zadań (według wielu są one lepszej jakości niż te z podstawki).

Mod do Morrowinda niebawem zaoferuje ponad 500 questów - ilustracja #1
Mapa rozszerzenia Dominions of Dust.

Nowy obszar leży na południowy zachód od Vvardenfell i obejmuje ogromny kawałek Morrowind – ponad dwa razy większy niż w poprzednim rozszerzeniu. Jednak podczas gdy Aanthirin było gęsto zasiedlonym zagłębiem, te nowe ziemie będą zupełnie inne. Obejmują one trzy różne regiony: skaliste Roth Roryn, opustoszałe Popieliska Armun oraz południowe krańce potężnych gór Velothi, które wyznaczają zachodnią granicę Morrowind.

Roth Roryn to słabo porośnięte pustkowia, które zapewnią wiele wyzwań dla graczy średniego poziomu. Ród Hlaalu ma kilka kopalni w pobliżu trudno dostępnych wiosek, podczas gdy możni znacznej części regionu starają się powstrzymać jego dalszy rozwój w mieście kamieniołomów, Bodrum. W kierunku Aanthirin na wschodzie i Morza Wewnętrznego na północy kraina staje się bardziej bujna i zamożna, z kilkoma plantacjami. To tutaj znajduje się też kwitnąca metropolia Hlaalu – Andothren – której ulice i domy tętnią życiem dzięki nowo dodanym postaciom niezależnym.

Mod do Morrowinda niebawem zaoferuje ponad 500 questów - ilustracja #2
Miasto Andothren jest głównym portem Dunmerów na wybrzeżu Morza Wewnętrznego.

Popieliska Armun tworzą wulkaniczną kotlinę – południową pamiątkę po kataklizmie Dni Ognia, kiedy to Czerwona Góra wybuchła po raz pierwszy, pokrywając większość Morrowind popiołem. Jest to niebezpieczna kraina, podatna na aktywność wulkaniczną i popielne burze, goszcząca potężnego Armun Kagouti – dlatego też nadaje się tylko dla wysokopoziomowych postaci.

Mod do Morrowinda niebawem zaoferuje ponad 500 questów - ilustracja #3
Popieliska Armun – nawiedzone pustkowia, na których żyją popielni, bandyci i sporadycznie… wampiry.

Południowe góry Velothi górują nad Dominiami Pyłu. Ten region pozwoli poczuć oddech mroźnego północno-zachodniego Morrowindu, domu Rodu Redoran. Są tu strome, zalesione doliny, w których znajdują się słynne ruiny Dwemerów – Hendor-Stardumz. Wzdłuż ośnieżonych grzbietów można napotkać orków Malahk – większych i mniej kompromisowych kuzynów ludu z Orsinium. Odświeżone tekstury skał i drzew pomagają odróżnić ten region od wyspy Solstheim z rozszerzenia Bloodmoon.

Mod do Morrowinda niebawem zaoferuje ponad 500 questów - ilustracja #4
Mroźne szczyty gór Velothi aż kipią klimatem Skyrima.

Pełną, interaktywną mapę modyfikacji możecie zobaczyć pod tym linkiem. Na ten moment twórcy zarzekają się, że ponad 40% zadań z nadchodzącego rozszerzenia jest już w pełni kompletnych. Jednakże ze względu na skalę przedsięwzięcia nie są w stanie dokończyć go sami. Ludzie zainteresowani wzięciem udziału w testach, a także samą współkreacją moda mogą słać zgłoszenia na ten serwer Discorda. Jeśli gwiazdy się ułożą, możemy spodziewać się kolejnych wiadomości o postępach już w następnym miesiącu. Gotowi na powrót do tej cud(acz)nej krainy?