Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2020, 13:24

Minecraft 2 może nigdy nie powstać

Studio Mojang AB poruszyło kwestię potencjalnej kontynuacji gry Minecraft. Twórcy stwierdzili w rozmowie z serwisem Game Informer, że wolą skupić się na wykorzystaniu marki przy tworzeniu innych gatunków gier.

Minecraft 2 może nigdy nie powstać - ilustracja #1
Twórcy Minecrafta nie rozważają kontynuacji – wolą myśleć o przeniesieniu marki na grunt innych gatunków gier.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że Minecraft to jedna z najpopularniejszych gier wszech czasów. To prawdopodobnie najlepiej sprzedająca się produkcja w historii (o ile nie uznajemy wszelkich wariacji Tetrisa za tę samą pozycję), a tytuł wciąż ma wierną i bardzo kreatywną społeczność. Ktoś więc mógłby spytać: skoro to taka mocna marka, to czy kiedykolwiek doczekamy się Minecrafta 2? Zdaniem Saxsa Perssona, dyrektora kreatywnego w studiu Mojang, raczej nie ma szans na kontynuację gry. W rozmowie z serwisem Game Informer stwierdził on, że zespół woli wykorzystać uniwersum Minecrafta jako podstawę do tworzenia innych gatunków gier:

Nie potrafię sobie wyobrazić, że kiedykolwiek ukaże się Minecraft 2. Długo rozmyślaliśmy [nad tym – przyp. autora]. W końcu jesteśmy studiem Minecrafta i zaakceptowaliśmy to. Jednak z czasem zdaliśmy sobie sprawę, jak bardzo elastyczne są ramy Minecrafta. Zawsze mieliśmy pasję do stworzenia więcej niż jednej gry, ale nigdy nie planowaliśmy [jej] kontynuacji. O wiele bardziej interesuje nas przeniesienie tej kreatywnej iskry na inne gatunki w uniwersum Minecrafta.

Trudno się dziwić, że szwedzkie studio nie bardzo widzi sens tworzenia kontynuacji. Czym niby miałby kusić potencjalny sequel, by przekonać graczy do porzucenia oryginalnego Minecrafta? Z pewnością nie dalszą częścią nieobecnej przecież fabuły, a potencjalnie lepsza grafika mogłaby stanowić dla wielu słabą zachętę (bo ta, choć na swój sposób urocza, zdecydowanie nie stanowi o sile produkcji). W tej sytuacji decyzja twórców o rozwijaniu marki w ramach zupełnie innych gatunków jest zrozumiała. Jeden z takich projektów – Minecraft: Dungeons – zadebiutuje 26 maja na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation, Xbox One i Nintendo Switch. Sądząc po wrażeniach dziennikarzy (w tym serwisów Game Informer oraz GRYOnline.pl), tytuł zapowiada się całkiem nieźle, i to mimo skromnego zespołu tworzącego grę (według Game Informera, nad projektem pracują jakieś dwa tuziny deweloperów).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej