Studio Mojang AB poruszyło kwestię potencjalnej kontynuacji gry Minecraft. Twórcy stwierdzili w rozmowie z serwisem Game Informer, że wolą skupić się na wykorzystaniu marki przy tworzeniu innych gatunków gier.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że Minecraft to jedna z najpopularniejszych gier wszech czasów. To prawdopodobnie najlepiej sprzedająca się produkcja w historii (o ile nie uznajemy wszelkich wariacji Tetrisa za tę samą pozycję), a tytuł wciąż ma wierną i bardzo kreatywną społeczność. Ktoś więc mógłby spytać: skoro to taka mocna marka, to czy kiedykolwiek doczekamy się Minecrafta 2? Zdaniem Saxsa Perssona, dyrektora kreatywnego w studiu Mojang, raczej nie ma szans na kontynuację gry. W rozmowie z serwisem Game Informer stwierdził on, że zespół woli wykorzystać uniwersum Minecrafta jako podstawę do tworzenia innych gatunków gier:
Nie potrafię sobie wyobrazić, że kiedykolwiek ukaże się Minecraft 2. Długo rozmyślaliśmy [nad tym – przyp. autora]. W końcu jesteśmy studiem Minecrafta i zaakceptowaliśmy to. Jednak z czasem zdaliśmy sobie sprawę, jak bardzo elastyczne są ramy Minecrafta. Zawsze mieliśmy pasję do stworzenia więcej niż jednej gry, ale nigdy nie planowaliśmy [jej] kontynuacji. O wiele bardziej interesuje nas przeniesienie tej kreatywnej iskry na inne gatunki w uniwersum Minecrafta.
Trudno się dziwić, że szwedzkie studio nie bardzo widzi sens tworzenia kontynuacji. Czym niby miałby kusić potencjalny sequel, by przekonać graczy do porzucenia oryginalnego Minecrafta? Z pewnością nie dalszą częścią nieobecnej przecież fabuły, a potencjalnie lepsza grafika mogłaby stanowić dla wielu słabą zachętę (bo ta, choć na swój sposób urocza, zdecydowanie nie stanowi o sile produkcji). W tej sytuacji decyzja twórców o rozwijaniu marki w ramach zupełnie innych gatunków jest zrozumiała. Jeden z takich projektów – Minecraft: Dungeons – zadebiutuje 26 maja na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation, Xbox One i Nintendo Switch. Sądząc po wrażeniach dziennikarzy (w tym serwisów Game Informer oraz GRYOnline.pl), tytuł zapowiada się całkiem nieźle, i to mimo skromnego zespołu tworzącego grę (według Game Informera, nad projektem pracują jakieś dwa tuziny deweloperów).
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
81

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).