Studio Asobo wydało oficjalne oświadczenie dotyczące fatalnego stanu gry Flight Simulator 2020 na PC. Twórcy przepraszają i obiecują patche.
Kilka dni temu pisaliśmy Wam o kłopotach z grą Microsoft Flight Simulator, która po wydaniu wielkiej aktualizacji Sim Update 5 na komputerach PC dla wielu stała się niemal kompletnie niegrywalna. Ucierpieli zwłaszcza miłośnicy bardziej realistycznej symulacji, korzystający z modyfikacji i płatnych DLC z samolotami. Posiadacze mocnego sprzętu, który odpalał grę w detalach ultra, zauważyli z kolei pogorszenie oprawy graficznej.
Zalew negatywnych komentarzy i liczne prośby o pomoc dostrzegło w końcu studio Asobo i na oficjalnym forum gry wydało stosowne oświadczenie. Potwierdziło w nim istnienie wymienionych problemów i przeprosiło społeczność Flight Simulatora za wcześniejszy brak komunikacji – zwłaszcza w kontekście wielu sygnałów o trudnościach z instalacją gry i jej samoczynnym wyłączaniem się. Jednocześnie zapowiedziano program naprawczy i przybliżone daty wyeliminowania najbardziej dokuczliwych błędów.

Pierwszy patch powinien pojawić się w piątek 6 sierpnia lub najdalej w poniedziałek. Znajdą się w nim poprawki dotyczące:
Reszta problemów będzie musiała poczekać do 24 sierpnia – wtedy ma się ukazać aktualizacja World Update 6, poprawiająca wygląd Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Według zapowiedzi wówczas zostaną wyeliminowane pop-upy obiektów i przycinki ekranu podczas szybkiego obracania kamerą oraz różne powody wychodzenia gry do pulpitu. Pojawi się też dodatkowy suwak w opcjach graficznych regulujący poziom jasności obrazu. Jednocześnie twórcy uspokajają, że lista ta nie jest ostateczna i cały czas badają też inne, rzadziej zgłaszane problemy z symulatorem.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
29

Autor: Dariusz Matusiak
Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.