Miał dość survival horrorów. Shinji Mikami, twórca Resident Evil, ujawnił, dlaczego odszedł ze studia Tango Gameworks

Legenda branży, Shinji Mikami, ujawnił, że planował opuścić studio Tango Gameworks wiele lat wcześniej, ale nie zrobił tego, ponieważ czuł się odpowiedzialny za projekty, które wówczas tworzono.

Kamil Kleszyk

Miał dość survival horrorów. Shinji Mikami, twórca Resident Evil, ujawnił, dlaczego odszedł ze studia Tango Gameworks, źródło grafiki: YouTube, Xbox, 2021 / Ubisoft.
Miał dość survival horrorów. Shinji Mikami, twórca Resident Evil, ujawnił, dlaczego odszedł ze studia Tango Gameworks Źródło: YouTube, Xbox, 2021 / Ubisoft.

W lutym ubiegłego roku twórca Resident Evil oraz The Evil Within, Shinji Mikami, opuścił szeregi Tango Gameworks, które stworzył ponad 14 lat temu. Deweloper nie spędził jednak dużo czasu na emeryturze i jakiś czas temu ogłosił utworzenie nowego zespołu (via Eurogamer).

Tymczasem podczas niedawnego występu w internetowym talk-show, Mikami otworzył się na temat odejścia ze swojego poprzedniego miejsca pracy. Z rozmowy dowiedzieliśmy się m.in., że deweloper rozważał możliwość rozstania się ze studiem przez 8 lat, jednak poczucie odpowiedzialności za powstające projekty przedłużyło jego obecność w Tango Gameworks.

Co zatem przyczyniło się do tego, że deweloper w ogóle rozważał odejście? Okazuje się, że jednym z powodów była chęć oderwania się od tworzenia gier z gatunku survival horror, w którym został poniekąd zaszufladkowany.

Oprócz tego Mikami dał do zrozumienia, że po tym, jak Tango K.K. (później przemianowane na Tango Gameworks) stało się częścią spółki ZeniMax Media, ranga firmy znacznie zmalała, a on sam zaczął być traktowany jak szeregowy pracownik.

Tango Gameworks to nie nazwa firmy, to nazwa działu. Firma nazywa się ZeniMax Asia K.K. – tłumaczył twórca (via Automaton).

Motorem napędowym do opuszczenia Tango Gameworks było także pragnienie stworzenia środowiska, które pozwoliłoby młodym twórcom zdobyć doświadczenie przy produkcji mniejszych gier. Tym miejscem ma być właśnie nowo założone studio Kamuy.

Ghostwire: Tokyo

Ghostwire: Tokyo

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 25 marca 2022

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

6.9

Gracze

8.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl