Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 września 2015, 15:13

Metal Gear Solid V: Phantom Pain - gracze znaleźli sposób na zniesienie ograniczenia FPS

Zaledwie parę dni zajęło graczom znalezienie sposobu na zdjęcie ograniczenia liczby klatek na sekundę z gry Metal Gear Solid V: Phantom Pain na PC. Inna modyfikacja pozwala z kolei na zagranie jako Quiet.

Piąta część Metal Gear Solid okazała się hitem. Gracze jednak już zaczęli ją modyfikować. - Metal Gear Solid V: Phantom Pain - gracze znaleźli sposób na zniesienie ograniczenia FPS - wiadomość - 2015-09-06
Piąta część Metal Gear Solid okazała się hitem. Gracze jednak już zaczęli ją modyfikować.

Metal Gear Solid V: Phantom Pain zadebiutował dopiero kilka dni temu i jeśli ufać recenzentom – to produkcja niemalże idealna (średnia ocen – 95/100 w serwisie Metacritic!), z rozbudowanym światem, ogromem możliwości i pokładami grywalności, które starczą każdemu na co najmniej kilkadziesiąt godzin rozgrywki. Część graczy jednak już zaczęła kombinować przy plikach gry. W efekcie w niecały tydzień od premiery otrzymaliśmy sposób na zniesienie blokady liczby klatek na sekundę. Co prawda wielu graczy zapewne nawet nie zauważyło, że Konami ogranicza ich liczbę do 60, mimo to na forum NeoGAF pojawiła się instrukcja, jak w zaledwie kilku krokach się tej bariery pozbyć. Jak na razie nie ma informacji, by zniesienie blokady wpływało negatywnie na działanie gry.

Nieco bardziej skomplikowany jest sposób na zmienienie postaci, w którą się wcielamy. Jeśli znudzi Wam się Big Boss, możecie wskoczyć w buty Quiet, czyli walczącej w Afganistanie snajper. Aby to zrobić, musicie pobrać plik dostępny pod tym adresem, a następnie:

  1. wejść w folder „Steam\steamapps\common\MGS_TPP\master\”
  2. wypakować tam pobrane archiwum, co powinno stworzyć dwa foldery: „Assets” oraz „QAR Tool”
  3. stworzyć kopię zapasową pliku chunk0.dat – zostanie on nadpisany
  4. otworzyć folder „QAR Tool” w nowym oknie
  5. przeciągnij i upuść plik „chunk0.dat” do „MGSV_QAR_Tool.exe” - powinien pojawić się folder „chunk0” oraz plik „chunk0.inf”
  6. do folderu „chunk0” przenieś folder „Assets” - na pytanie o to, czy chcesz połączyć foldery i nadpisać plik „plparts_mgs1.fpk” kliknij „tak”
  7. przeciągnij i upuść plik „chunk0.inf” do „MGSV_QAR_Tool.exe”, co powinno utworzyć nowy plik chunk0.dat i może zająć około minutę
Zagranie zabójczą Quiet wymaga podmienienia kilku plików. - Metal Gear Solid V: Phantom Pain - gracze znaleźli sposób na zniesienie ograniczenia FPS - wiadomość - 2015-09-06
Zagranie zabójczą Quiet wymaga podmienienia kilku plików.

Przypomnijmy, że PC-owa wersja Metal Gear Solid V: Phantom Pain wywołała tuż po premierze spore kontrowersje po tym, jak okazało się, że Konami w pudełkowej wersji zamieściło na płycie wyłącznie instalator platformy Steam. Japończykom udała się za to optymalizacja gry, która pozwala na odpalenie tego tytułu nawet na nieco starszych konfiguracjach sprzętowych.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Metal Gear Solid V: Phantom Pain
  2. Metal Gear Solid V: Phantom Pain – kompendium wiedzy

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej