Ludzie ze studia Double Fine mają powody do zadowolenia. Kilka dni zbiórki wystarczyło, aby Kickstarter turowej strategii Massive Chalice przekroczył cel minimalny w wysokości 725 tysięcy dolarów.
W zeszłym tygodniu na Kickstarterze wystartowała zbiórka na projekt Massive Chalice, czyli turową strategię fantasy studia Double Fine. Zespołowi właśnie udało się przekroczyć cel minimalny w wysokości 725 tysięcy dolarów. Akcja potrwa do 27 czerwca, więc zgromadzona suma bez wątpienia ulegnie jeszcze sporemu zwiększeniu.
W przeciwieństwie do większości projektów kickstarterowych, po osiągnięciu kwoty minimalnej ludzie z Double Fine nie ujawnili kolejnych celów finansowych. Spowodowane jest to tym, że Massive Chalice wciąż nie znajduje się jeszcze w pełnej produkcji. Wiele rzeczy ulegnie w przyszłości zmianie i autorzy uznali, że obiecywanie teraz konkretnych elementów i funkcji nie miałoby większego sensu.

Ponadto twórcy nie chcą narzucać wyłącznie własnych rozwiązań. Zamiast tego zbierają pomysły fanów i spora część z nich zostanie zaimplementowana w grze. Wszystko to sprawia, że dodatkowe środki pozyskane do końca akcji zostaną wykorzystane po prostu na ogólne ulepszenie gry i uczynienie jej bogatszą, a nie na zrealizowanie konkretnych obietnic odnośnie elementów, które mogą nie pasować do kierunku, w jakim ostatecznie rozwinie się projekt.
Przypomnijmy, że w Massive Chalice wcielimy się w nieśmiertelnego monarchę, który poprowadzi trwającą stulecia wojnę z demonami. Tak długi okres konfliktu spowoduje, że nawet najsilniejsi bohaterowie prędzej czy później umrą ze starości. Dlatego kluczową rolę odegra nie tylko rozwijanie konkretnych postaci, ale również dbanie o odpowiednią kontynuację ich rodów. Czas pomiędzy turowymi bitwami spędzimy na zarządzaniu królestwem. Gra zostanie zaprojektowana tak, aby zachęcała do jej wielokrotnego przechodzenia. Każdą kampanię rozpoczniemy z losową grupą bohaterów, a podejmowane w trakcie zabawy decyzje skierują fabułę na różne tory.
Massive Chalice powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Premiera gry zaplanowana została na wrzesień przyszłego roku.
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.