Mass Effect Legendary Edition - imponująca lista zmian i poprawek w rozgrywce

BioWare przedstawiło szczegóły na temat zmian, które do trylogii Mass Effect wprowadzi nadchodząca kolekcja Mass Effect: Legendary Edition. Największe nowości czekają na fanów pierwszej odsłony serii, w której przebudowany zostanie system walki, ekwipunku oraz eksploracji powierzchni planet w transportowcu Mako.

Michał Kułakowski

Mass Effect Legendary Edition - imponująca lista zmian i poprawek w rozgrywce.
Mass Effect Legendary Edition - imponująca lista zmian i poprawek w rozgrywce.

O istnieniu Mass Effect: Legendary Edition dowiedzieliśmy się w listopadzie ubiegłego roku. Remaster kultowej trylogii science-fiction od BioWare ukaże się 14 maja na konsolach PlayStation i Xbox, a także komputerach PC. Pierwszym pytaniem fanów, które pojawiło się tuż po zapowiedzi produkcji, było to, jak duże zmiany zostaną wprowadzone do wszystkich trzech gier i czy ograniczą się one jedynie do poprawek graficznych. W ostatnich miesiącach tylko w części poznaliśmy odpowiedź na te wątpliwości. Zmieniło się to jednak dziś za sprawą obszernego blogowego wpisu deweloperów, który zawiera szczegółowe informacje na temat przygotowywanych poprawek. Okazuje się, że Mass Effect: Legendary Edition wprowadza znacznie więcej nowości do trylogii, niż do tej pory się spodziewano. Chodzi tu w dużej mierze o zmiany w mechanice zabawy, które w największym stopniu dotknęły pierwszą odsłonę serii.

Mass Effect – przebudowa mechaniki walki

Każdy fan Mass Effect wie, że pomiędzy pierwszą a druga odsłoną cyklu zaszły niesamowicie duże zmiany w mechanice rozgrywki, które zmieniły sposób, w jaki walczymy z przeciwnikami oraz korzystamy z broni i zdolności bohaterów. Oryginalny Mass Effect korzystał z systemu zbliżonego do klasycznych RPG-ów BioWare, podczas gdy Mass Effect 2 przestawił się na rozwiązania zapożyczone z gier akcji.

Korzystając z sugestii graczy, twórcy remastera poprawili więc system walki w Mass Effect, sprawiając, że nie odstaje on aż tak bardzo od dwóch pozostałych części, równocześnie zachowując swój unikalny charakter. Znaczącej poprawie uległ sposób korzystania z broni, poruszania się podczas potyczek i korzystania z osłon. Nie zapominano przy tym o zmianach w systemie celowania i pracy kamery. Ponadto po raz pierwszy skorzystamy z dedykowanego przycisku walki wręcz, podobnie jak w pozostałych odsłonach trylogii. Humanoidalni wrogowie bez wyjątku otrzymywać będą teraz też dodatkowe obrażenia po wycelowaniu w głowę. Poza tym, po raz pierwszy indywidualnie wydamy rozkazy każdemu członkowi drużyny, tak jak miało to miejsce w Mass Effect 2 i Mass Effect 3.

Największe zmiany do rozgrywki zostaną wprowadzone w pierwszej części trylogii.

Mass Effect – ekwipunek, broń i balans rozgrywki

Zmiany nie ominęły systemu uzbrojenia. Będziemy mogli teraz korzystać ze wszystkich rodzajów broni, choć zaawansowane zdolności związane z każdym z nich są nadal dostępne tylko dla konkretnych klas postaci. Fanów zadowolą z pewnością dodatkowe opcje zarządzania ekwipunkiem, pozwalające na błyskawiczne oznaczanie i sprzedawanie niepotrzebnych przedmiotów. Autorzy poprawili też skuteczność wielu zdolności i ataków specjalnych oraz przyśpieszyli schładzanie broni.

Autorzy poprawili niektóre walki z bossami, które mają stać się nieco łatwiejsze, przy okazji zmodyfikowali też liczbę punktów doświadczenia zdobywanych podczas gry. Za sprawą tej drugiej zmiany znacznie szybciej będziemy awansować w końcowych rozdziałach historii. Dodajmy, że twórcy znieśli dotychczasowe ograniczenie maksymalnego poziomu postaci podczas pierwszego podejścia do kampanii.

System walki w Mass Effect nie zatraci jednak swojego oryginalnego charakteru.

Mass Effect – poprawiona kontrola nad transportowcem Mako

Jednym z najbardziej znienawidzonych elementów pierwszego Mass Effect był wielokołowy transportowiec Mako, którym przemierzaliśmy powierzchnię zwiedzanych planet. Z powodu modelu jazdy sterowanie pojazdem było dla wielu koszmarem i powodem niekończących się frustracji. W Mass Effect: Legendary Edition ma się to jednak zmienić. Twórcy obiecują, że znacznie łatwiej zapanujemy teraz nad nieznośnym wehikułem.

W dużej mierze będzie to zasługą nowego systemu fizyki, który zapobiegnie wiecznemu ślizganiu i niespodziewanemu wywracaniu się transportowca. Tarcze Mako będą ładować się też znacznie szybciej niż dotychczas, a zwiększoną szybkość na prostej drodze zapewnią mu nowe dopalacze. Aby uprzyjemnić zabawę, zrezygnowano również z automatycznego i przymusowego zakończenia misji po tym, gdy wpadniemy w pojeździe do lawy. Za zabicie przeciwników działkiem Mako otrzymamy teraz tyle samo punków doświadczenia, co po zlikwidowaniu ich podczas walki na piechotę.

Nowy model sterowania Mako to jedna z większych zalet remastera.

Mass Effect 3 – Galaxy at War i zakończenie gry

Galaxy at War (pol. Galaktyczna wojna) było specjalnym modułem Mass Effect 3, w którym zbieraliśmy sojuszników oraz zasoby do przeciwstawienia się inwazji Żniwiarzy, co miało wpływ na osiągnięte przez nas zakończenie gry. Najważniejszą częścią tego elementu były kooperacyjne rozgrywki multiplayer, które zostały usunięte z remastera. Twórcy przebudowali więc moduł i na stopień przygotowania Galaktyki do walki nie wpływają już czynniki zewnętrze, takie jak nasze zwycięstwa w zabawie wieloosobowej czy korzystanie ze specjalnej mobilnej aplikacji. Z drugiej strony znaczenie będzie miał teraz stopień ukończenia dwóch poprzednich części trylogii.

Ogólne zmiany w całej trylogii

Twórcy wprowadzili również wiele ogólnych zmian ujednolicających całą trylogię. Wszystkie odsłony serii uruchomimy z tego samego menu. Gry korzystać będą też z identycznego kreatora postaci. Twórcy w pełni zintegrowali z produkcjami ich DLC (poza Pinnacle Station dla Mass Effect), dzięki czemu w naturalny sposób otrzymamy dostęp do dodatkowych broni oraz misji. Wprowadzono również wiele nowych trofeów/osiągnięć oraz opisywane już wielokrotnie zmiany w oprawie graficznej (tekstury, obsługiwane rozdzielczości ekranu, nowy system oświetlenia itd.). Na fanów czeka też zremiksowany dźwięk i ścieżka muzyczna. Poza tym częścią remastera są liczne poprawki usuwające błędy w rozgrywce, jak również cyfrowe wersje komiksów firmy Dark Horse, które przedstawiają wydarzenia poprzedzające Mass Effect 2 i Mass Effect 3.

  1. Mass Effect: Legendary Edition - lepszej okazji do zagrania nie będzie!
  2. Mass Effect: Legendary Edition – strona oficjalna
Mass Effect: Legendary Edition

Mass Effect: Edycja legendarna

Mass Effect: Legendary Edition

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 maja 2021

Informacje o Grze
8.8

GRYOnline

4.0

Gracze

9.1

Steam

8.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

81

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-07-18
18:31

Wilk1999 Generał

Wilk1999

Dziękuje za odpowiedź.

Komentarz: Wilk1999
2021-07-18
18:28

lifter Legend

lifter

A byles w biurze widm na cytadeli i sprawdziles terminale?

Komentarz: lifter
2021-07-18
18:27

lifter Legend

lifter

Na szczescie bylo to mocno kiepskie DLC, nic wartego uwagi.

Komentarz: lifter
2021-07-18
16:34

Wilk1999 Generał

Wilk1999

Zapoznając się z tymi informacjami odnoszę wrażenie, że nie sposób będzie nie chcieć zapoznać się z tą serią szczególnie, że zmiany wydają się być naprawdę na plus. W BioWare naprawdę musieli się postarać dając nam edycję legendarną.

PS. To DLC Pinnacle Station dla Mass Effect było jakieś znaczące, czy raczej nie będzie po czym płakać?

Komentarz: Wilk1999
2021-05-18
20:07

mixer001 Junior

Witam jak w remasterze odblokować broń widm ( HWM ) mam status widma uzbierane ponad 10 M kredytów i giwery nie pokazują się ani u handlarza w SOC ani u sprzedawcy na normandii czy to jakiś błąd ? Z góry dzięki za pomoc

Komentarz: mixer001

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl