Mapy w Battlefield 6 są za małe? Gracze czują, że „szóstka” zapomniała o skali znanej z poprzednich odsłon
Co sądzą gracze o pełnej wersji Battlefielda 6? Strzelanka zbiera dobre opinie, choć fanom przeszkadza rozmiar i skala zaprezentowanych map.

Po wielu miesiącach oczekiwania, spekulacji i zmartwień, Battlefield 6 nareszcie trafił do rąk graczy, choć nie obyło się bez przeszkód na drodze. Na szczęście dla EA DICE, te nie wpłynęły zbytnio na ostateczny odbiór strzelanki – premiera „szóstki” błyskawicznie pobiła rekord studia, stając się przy okazji najwyżej notowanym Battlefieldem w historii serii.
Wygląda na to, że zarówno twórców, jak i fanów czeka owocny miesiąc miodowy. Z drugiej strony nie wszystko układa się idealnie – internautom przeszkadza skala map.
„Wydają się klaustrofobiczne”
Premiera „szóstki” stała się pretekstem do licznych dyskusji na Reddicie Battlefielda. Szczególnie często przejawia się kwestia rozmiaru map, przytaczanego w kontekście wad shootera. Gracze zaznaczają w swoich wpisach, że ich skala wydaje się mniejsza niż w rzeczywistości. Problem ma dotyczyć także tych największych lokacji.
Nawet większe mapy opisałbym jako intensywny chaos 24/7. Nie jestem pewien, co jest tego przyczyną (węższy projekt, rozłożenie zadań, spawny, itd. – to wszystko może mieć wpływ).
Mapy nawet w trybie Conquest wydają się klaustrofobiczne – w każdą minutę rozgrywki wpakowano za dużo akcji.
Jak przytaczają autorzy powyższych wpisów, efektem takiego skalowania map jest zbyt dużo akcji wpakowanej w pojedyncze mecze, podczas których gracze nie mają czasu na taktyczne rozplanowanie dalszych działań. Wszystko dzieje się zbyt szybko i chaotycznie w przeciwieństwie do poprzednich Battlefieldów.
[W „trójce” i „czwórce”] mieliśmy trochę wolnego czasu dla siebie, podczas którego mogliśmy znaleźć jakieś fajne miejsce do campowania bez ciągłego umierania, z dala od punktów odbioru, gdzie byliśmy bezpieczni do momentu pojawienia się wrogiego snajpera (...). W Battlefieldzie 6 wszystko dzieje się natychmiast i nie ma czasu na wolniejszy gameplay.
Komentujący obydwa wpisy zauważyli, że EA DICE prawdopodobnie świadomie zdecydowało się na bardziej dynamiczny styl gry – być może w ramach rekompensaty za mapy w 2042, które krytykowano za zbyt duże rozmiary. Jak widać po dzisiejszych opiniach, pójście w drugą skrajność nie było najlepszym pomysłem, ponieważ mała skala nie wszystkim trybom pasuje.
Co sądzicie o rozmiarze lokacji w Battlefieldzie 6? Zgadzacie się, że EA DICE przesadziło, decydując się na zmniejszoną skalę? A może studio słusznie przyspieszyło rozgrywkę?

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Różności