Jedna z map starej gry SOCOM z PS2 doczekała się nietypowej rewitalizacji. Jeden z graczy Battlefield 6 odtwarza ją w nowej grafice za pomocą dołączonych narzędzi.
Dziewięć map w pięciu lokacjach Battlefield 6 – to wydaje się wystarczająco, jak na początek. Gracze już jednak pracują nad dodatkowymi terenami. Jeden z nich wpadł na pomysł, aby ożywić znaną mapę Desert Glory z gier SOCOM. Pierwsza część tej znanej z PS2 serii pojawiła się w 2002 roku, więc przeskok technologiczny będzie spory.
Użytkownik Reddita o nicku MrChubbb za pomocą kreatora map Battlefield Portal odtwarza teren sprzed 22 lat. Prace są już na dość zawansowanym etapie, a mapa jest na tyle gotowa, że jest w stanie coś pokazać innym graczom (w formie nagrania), aby przy okazji poznać ich zdanie o projekcie.
SOCOM II: U.S. Navy SEALs była bardziej udanym tytułem z trybem online na konsolach. Desert Glory może nie było dla tej gry tym, czym jest de_dust2 dla Counter Strike, lecz jak widać zaskarbiła sobie względy u wielu graczy. MrChubbb musiał ją lubić, skoro zdecydował się na takie prace. Dodatkowo korzysta z nieoficjalnej modyfikacji trybu TPP, aby zapewnić sobie jeszcze lepsze wrażenia.

To by było ciekawe, trzeba przyznać. Niewykluczone, że inwencja twórczych graczy na to pozwoli, bo Battlefield 6 zapewnia ku temu odpowiednie narzędzia i tryby. Wyobraźcie sobie swoje ulubione lokacje z dawnych gier w nowoczesnej szacie graficznej. Już można znaleźć wiele takich dzieł, m.in. ze starego CS-a i CoD-a. A to zapewne dopiero początek.

Jest wiele starszych gier, które mają kultowe mapy trybu multiplayer. Co prawda klimat Quake’a i BF6 dzieli spora przepaść, ale dla chcącego nic trudnego. Właśnie dlatego twórcy dodali do gry kreator Portal, aby przedłużyć jej życie, by istotnie nie dało się jej „ukończyć”. Gdy wszystkie lokacje standardowe zostaną już ograne, z pomocą przyjdzie kreatywność graczy. Kto wie, co ciekawego znajdziemy na custom’owych mapach.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.