Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 grudnia 2013, 09:10

autor: Adrian Werner

Mansion Lord - hybryda strategii i detektywistycznego RPG odniosła sukces na Kickstarterze

Sukcesem zakończył się Kickstarter hybrydy strategii ekonomicznej i RPG zatytułowanej Mansion Lord. W grze wybudujemy własny hotel w celu ściągnięcia pod jego dach wysoko urodzonych psychopatów, a gdy ci dokonają morderstw spróbujemy odkryć i pojmać winnych za pomocą wynajętych detektywów.

Lista sukcesów Kickstarterowych uległa wydłużeniu o kolejną pozycję. Właśnie dobiegła bowiem końca zbiórka na nietypową hybrydę gatunkową zatytułowaną Mansion Lord. Losy projektu ważyły się do ostatniej chwili, gdyż w ciągu trwającej miesiąc akcji udało się zebrać prawie 30788 dolarów, czyli trzy niecałe tysiące więcej niż wynosiło potrzebne minimum.

Mansion Lord zapowiadany jest jako prawdziwy koktajl gatunkowy, który połączy elementy strategii ekonomicznej i turowego RPG, a wszystko to doprawi klimatem powieści kryminalnych. Zabawę rozpoczniemy od wybudowania własnego hotelu składając go z różnorodnych klocków odpowiadających konkretnym typom pomieszczeń. Następnie zaprosimy na kolację lokalną arystokrację. W świecie gry szlachetnie urodzeni mają być kompletnie zdeprawowanymi psychopatami, których ulubionym hobby jest dokonywanie morderstw. Gdy już pozbawią życia któregoś z gości naszym zadaniem będzie wynajęcie detektywów, którzy spróbują odkryć tożsamość sprawców. Za każdego złapanego mordercę zostaniemy sowicie wynagrodzeni, co pozwoli na dalszą rozbudowę hotelu.

Mansion Lord - hybryda strategii i detektywistycznego RPG odniosła sukces na Kickstarterze - ilustracja #1

Każdy z tych aspektów rozgrywki ma oferować sporą głębię i obszerny zestaw opcji. Autorzy obiecują bogaty wybór typów pomieszczeń oraz dekoracji, od których zależeć będzie to, jakich gości zachęcimy do odwiedzin. Mordercy zostaną podzieleni na wiele rodzajów charakteryzujących się specyficznymi upodobaniami i przy odrobinie wysiłku będziemy mogli dopasować wnętrze hotelu tak, aby przyciągało konkretne gatunki psychopatów.

Detektywi potraktowani zostaną jak bohaterowie w grach RPG i każdy z nich wyposażony będzie we własny zestaw statystyk i umiejętności. Nie zabraknie oczywiście opcji ich ulepszania za punkty doświadczenia zgromadzone w trakcie udanych śledztw. Będziemy także mogli kupować im coraz lepszy ekwipunek oraz zyskiwać ich sympatię cennymi podarunkami. Gdy detektywi odkryją winnego gra przeskoczy w tryb bitewny, który rozgrywany ma być w systemie turowym na pokrytych kratką mapach. Zabawę urozmaicą wyprawy do zamieszkanych przez krwiożercze ghule ponurych piwnic pod hotelem, których układ wygenerowany zostanie losowo.

Mansion Lord powstaje z myślą o pecetach (w wersjach na systemy Windows, OSX i Linux) oraz urządzeniach mobilnych (iOS i Android), a premiera zaplanowana została na sierpień przyszłego roku. Warto na koniec dodać, że gra została już zaakceptowana w programie Greenlight, dzięki czemu ukaże się na serwisie Steam.

  1. Mansion Lord – strona Kickstartera
  2. Mansion Lord na Steam Greenlight

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej