Data wydania: Anulowana
Mansion Lord to hybryda gatunkowa, łącząca elementy strategii ekonomicznej i turowego RPG. Budujemy hotel, a potem zapraszamy do niego psychopatyczną arystokrację. Gdy jeden z jej członków popełni morderstwo zatrudniamy detektywów, którzy mają zdemaskować i pojmać sprawcę.
Mansion Lord to strategia ekonomiczna wzbogacona elementami RPG. Jest to debiutancka produkcja amerykańskiego studia Golgom Games.
Gra stanowi prawdziwy koktajl gatunkowy, który łączy elementy strategii ekonomicznej i turowego RPG, a wszystko to doprawione zostało klimatem powieści kryminalnych. Zabawę rozpoczynamy od wybudowania własnego hotelu, składając go z różnorodnych klocków odpowiadających konkretnym typom pomieszczeń. Następnie zapraszamy na kolację lokalną arystokrację. W świecie gry szlachetnie urodzeni są kompletnie zdeprawowanymi psychopatami, których ulubionym hobby jest dokonywanie morderstw. Gdy już pozbawią życia jednego z gości naszym zadaniem staje się wynajęcie detektywów, którzy spróbują odkryć tożsamość sprawców. Za każdego złapanego mordercę zostajemy sowicie wynagrodzeni, co pozwala na dalszą rozbudowę hotelu.
Każdy z tych aspektów rozgrywki oferuje sporą głębię i obszerny zestaw opcji. Autorzy przygotowali bogaty wybór pomieszczeń oraz dekoracji, od których zależy to, jakich gości zachęcimy do odwiedzin. Mordercy zostali podzieleni na wiele typów, charakteryzujących się specyficznymi upodobaniami i przy odrobinie wysiłku możemy dopasować wnętrze hotelu tak, aby przyciągało konkretne gatunki psychopatów.
Detektywi potraktowani zostali jak bohaterowie w grach RPG i każdego z nich wyposażono we własny zestaw statystyk i umiejętności. Nie zabrakło oczywiście opcji ich ulepszania za punkty doświadczenia zgromadzone w trakcie udanych śledztw. Możemy także kupować im coraz lepszy ekwipunek oraz zyskiwać ich sympatię cennymi podarunkami. Gdy detektywi odkryją winnego gra przeskakuje w tryb bitewny, który rozgrywany jest w systemie turowym na pokrytych kratką mapach. Zabawę urozmaicają wyprawy do zamieszkanych przez krwiożercze ghule ponurych piwnic pod hotelem, których układ generowany jest losowo.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Sukcesem zakończył się Kickstarter hybrydy strategii ekonomicznej i RPG zatytułowanej Mansion Lord. W grze wybudujemy własny hotel w celu ściągnięcia pod jego dach wysoko urodzonych psychopatów, a gdy ci dokonają morderstw spróbujemy odkryć i pojmać winnych za pomocą wynajętych detektywów.
gry
Adrian Werner
21 grudnia 2013
Alamar Centurion
Ciekawe, skoro taka grafika to gra ma zapewne duze szanse aby wyrozniac sie w gameplayu, zobaczymy.