Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2022, 14:28

autor: Miriam Moszczyńska

Kolejki do serwerów EU, spam handlarzy złota - twórcy Lost Ark o problemach gry

Twórcy Lost Ark podzielili się listą zgłaszanych błędów i omówili działania, które podjęli w celu ich naprawy.

Premiera Lost Ark była jedną z wielu hucznych, lutowych debiutów. Jak wiemy, gra zaczęła bardzo dobrze, ale im dalej w las, tym więcej problemów zgłaszają gracze. W związku z tym na oficjalnym forum Lost Ark opublikowana została notka, w której twórcy podzielili się znanymi problemami oraz przebiegiem ich naprawy.

Problemy z serwerami

Zdecydowana większość zgłaszanych problemów dotyczy spraw związanych z serwerami. Mówiąc dokładniej – nie są one wystarczająco pojemne, przez co gracze muszą czekać, aby dołączyć do gry.

  1. Na największe kolejki skarżą się gracze z regionu Europy Centralnej. W związku z tym twórcy zalecają nowym i początkującym graczom, aby rozpoczynali swojej przygody na serwerach Europy Zachodniej, które dodano do Lost Ark.
  2. Jak mówią deweloperzy, nie są oni w stanie ani zwiększyć pojemności serwerów, ani utworzyć nowych, aby rozwiązać tę kwestię.
  3. Mimo wielu głosów graczy na temat umożliwienia przenoszenia postaci pomiędzy serwerami, Smilegate tę opcję udostępniło jedynie graczom z Korei. Jak twierdzą deweloperzy, nie spoczną, póki nie wyczerpią wszystkich opcji. Możemy mieć nadzieję, że funkcja transferu bohaterów trafi również do Europy.
  4. Gracze zgłaszali również problemy z systemem dobierania graczy do rozgrywki w Lochach w regionie Europy Centralnej. W tym celu wczoraj o północy przeprowadzony został dwugodzinny reset serwerów. Problem powinien być już zażegnany.

Co jeszcze muszą naprawić twórcy?

W ogłoszeniu przeczytać możemy również o dwóch innych, związanych z Lost Ark problemach. Chodzi o handlarzy złotem, którzy spamują na czacie, oraz odpowiednie zabezpieczenie kont graczy.

  1. Smilegate pracuje skryptami, które będą automatycznie banować natarczywych handlarzy. Póki twórcy nie rozwiążą problemu, gracze mogą go obejść, tworząc nowy czat i dostosowując jego zawartość.
  2. Z kolei by ukrócić działalność oszustów w grze, deweloperzy wprowadzili system, który ogranicza liczbę zakupów, jakich można dokonać w ciągu dnia na jednym koncie.
  3. Twórcy pracują również nad pojawiającym się w sklepie błędem „Purchase Failed”. W przyszłości gracze poza samym powiadomieniem mogą spodziewać się również opisu tego, co poszło nie tak podczas zakupów.
  4. Smilegate wprowadza też poprawki do sposobu funkcjonowania sklepu oraz dostępnych w nim przedmiotów m.in. Crystalline Aura. Naprawiane są również błędy związane z matchmakingiem, których nie dało się usunąć za sprawą restartu serwerów.

Zespół stojący za Lost Ark nie zapomniał także podziękować graczom oraz przypomnieć o tym, jak ważny dla rozwoju gry jest odzew społeczności. Jeśli chcecie zapoznać się z pełną wersją notki, to znajdziecie ją na oficjalnym forum Lost Ark.