filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 21 lutego 2022, 14:33

Filmowe Uncharted może nie zachwycać, ale radzi sobie w kinach

Mimo słabych recenzji Uncharted dobrze radzi sobie w kinach. Film może pochwalić się naprawdę sporymi zarobkami.

Uncharted nie cieszy się szczególnie dobrą opinią wśród krytyków. W serwisie Rotten Tomatoes film ten może „pochwalić się” zaledwie 39% pozytywnych recenzji.

Oceny te najwyraźniej nie odstraszyły jednak publiki. Ekranizacja popularnej gry radzi sobie bowiem naprawdę nieźle i przyciąga do kin widzów z całego świata.

Od piątku do niedzieli Uncharted zarobiło w samych Stanach Zjednoczonych 44 miliony dolarów. W związku z dłuższym weekendem przewiduje się jednak, że do dzisiaj film powinien zgromadzić na tym rynku 51 milionów dolarów.

Reszta świata do tej pory przyniosła zaś twórcom 88 milionów dolarów. Łącznie ekranizacja może więc pochwalić się zarobkiem w postaci 139 milionów, co jest naprawdę przyzwoitym wynikiem biorąc pod uwagę, że budżet produkcji wyniósł ponoć 120 milionów.

Z czasem Uncharted powinno więc nie tylko wyjść na zero (oprócz 120 milionów poświęconych na stworzenie filmu, Sony ponosi również wysokie koszty promocji filmu), ale także przynieść wytwórni porządny zastrzyk gotówki.

Pozytywnie na zarobki filmu może wpłynąć w szczególności jego premiera w Chinach, która zaplanowana została na 14 marca. Obraz powinien cieszyć się w Państwie Środka sporą popularnością, a należy pamiętać, że jest to największy kinowy rynek na świecie.

Warto też wspomnieć, że wynikami tymi Uncharted zdecydowanie zdominowało ubiegły weekend na srebrnym ekranie. Drugie miejsce w box office w USA zajął Pies, który zarobił 18 milionów dolarów, czyli nieco ponad połowę kwoty wygenerowanej przez produkcję Sony.

Ostatnią pozycję na podium okupuje zaś nadal popularny Spider-Man: Bez drogi do domu.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej