Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 grudnia 2017, 11:23

autor: Michał Kułakowski

Listopadowa sprzedaż Call of Duty: WWII pięciokrotnie wyższa od Star Wars: Battlefront II

Poznaliśmy listopadowe wyniki sprzedaży gier w USA. Według podanych informacji, Call of Duty: WWII sprzedało się prawie pięciokrotnie lepiej niż Star Wars: Battlefront II, który trafił do zaledwie 880 tysięcy osób. Zaznaczmy jednak, że dane dotyczą jedynie sprzedaży fizycznych egzemplarzy tytułów.

Listopad to jeden z najgorętszych okresów w branży gier, w którym tradycyjnie debiutują największe produkcje. W tym roku w szranki o tytuł najpopularniejszej strzelanki ponownie stanęły firmy Electronic Arts oraz Activision. Według raportu przygotowanego przez organizację NPD Group, który przedstawia wyniki sprzedaży fizycznych egzemplarzy gier w Stanach Zjednoczonych, Call of Duty: WWII w ubiegłym miesiącu znalazło około 4,4 miliona nabywców. Dla porównania, Star Wars: Battlefront II kupiło „zaledwie” 882 tysiące graczy, a więc praktycznie pięć razy mniej osób niż najnowszą odsłonę hitu Activision.

Czyżby opublikowane wyniki oznaczały, że niekończące się kontrowersje wokół Battlefronta II mocno zniechęciły do zakupu niezdecydowanych konsumentów? Przypomnijmy, że poprzedni Star Wars: Battlefront, który zadebiutował w tym samym okresie w 2015 roku, na początku stycznia mógł pochwalić się sprzedażą na zawrotnym poziomie 12 milionów egzemplarzy gry. Nawet jeżeli przyjęlibyśmy, że gracze kupili tyle samo cyfrowych kopii co pudełkowych, Battlefront II nie ma szans nawet zbliżyć się do wyników poprzednika.

Analitycy liczą, że gra ma szanse odrobić straty w grudniu i dzięki premierze filmu przyciągnie nowych graczy

Warto jednak podkreślić kilka istotnych faktów, które mogą rzucić nieco inne światło na wynik sprzedaży obu gier. Call of Duty: WWII trafiło do sklepów na początku listopada, podczas gdy Battlefront II zawitał na półkach dwa tygodnie później. Wielu analityków uważa także, że zbliżająca się premiera filmu Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi wpłynie znacząco na zwiększenie się sprzedaży dzieła studia DICE. Liczą oni także na to, że zmiany, które Electronic Arts wprowadza do systemu mikrotransakcji oraz kredytów, sprawią, że na zakup tytułu zdecydują się kolejni fani Gwiezdnych wojen. Czy tak się stanie, przekonamy się w styczniu.

  1. Oficjalna strona gry Star Wars: Battlefront II
  2. Recenzja gry Star Wars: Battlefront 2 – blasterem w stopę?
  1. Oficjalna strona Call of Duty: WWII
  2. Recenzja gry Call of Duty: WWII – udany powrót do korzeni serii