Banjo-Kazooie doczekało się krótkiej kontynuacji w unikalnej formie, przygotowanej przez jednego z fanów i jego pomocnika. Efekt ich pracy zrobił wrażenie nawet na Rare.
W chwili pisania tych słów od premiery ostatniej platformówki 3D spod szyldu Banjo-Kazooie minęło już 17 lat (zaś od debiutu pierwszej części serii – 27). Jako że nic nie wskazuje na to, by firmy Rare i Microsoft miały kiedykolwiek powrócić do rozwoju tej marki, jej wierny fan wspierany przez jednego pomocnika postanowił wziąć sprawy w swoje ręce.
Owocem „miłości” tych deweloperów do przygód kultowego duetu jest Banjo-Kazooie: Mumbomania, czyli jeden poziom przygotowany w grze Dreams (dostępnej na PlayStation 4 i PlayStation 5). Dzieło okazało się na tyle udane, że docenili je nawet twórcy pierwowzoru.
Za Banjo-Kazooie: Mumbomania stoją twórcy posługujący się pseudonimami Eupholace i PieceOfCraft. Ten pierwszy, który był głównym deweloperem omawianej pozycji, to William Butkevicius. Na co dzień pracuje on w Moon Studios, zaś opisywany projekt stworzył w swoim czasie wolnym. Jak jednak przekonuje, nie planuje opracowywać jego kontynuacji, a co więcej – zamierza odpuścić sobie tworzenie „wielkich projektów w Dreams”… chyba że zostanie zaproszony do „pracy nad oficjalnym Banjo-Threeie)”.
Na tym nie koniec, gdyż zwiastun Banjo-Kazooie: Mumbomania został udostępniony przez Rare z komentarzem:
Założyliśmy nasz najbardziej elegancki kapelusz tylko po to, żeby go przed tym uchylić. Niesamowita robota!
Twórcy Banjo-Kazooie: Mumbomania otrzymali pochwały również od Gregga Maylesa (jednego z najbardziej zasłużonych pracowników Rare, który zasilał szeregi studia na przestrzeni lat 1989-2025) i kompozytora Granta Kirkhope’a (znanego m.in. z muzyki do oryginalnych przygód Banjo i Kazooie).
Więcej:Kultowe Return to Castle Wolfenstein z nową mapą survivalową dzięki RealRTCW 5.3
Gracze
OpenCritic

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.